Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Świętokrzyskie inwestuje w rowery

Województwo świętokrzyskie zostało beneficjentem programu Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej. W praktyce oznacza to, że świętokrzyskie będzie koordynowało projekt promujący turystykę rowerową realizowany dla pięciu województw.

Realizacja projektu wartego ponad 25 mln zł (25,21 mln zł, czyli
5,880 mln euro) powierzona została przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego województwu świętokrzyskiemu, które przez najbliższe trzy lata będzie edukowało i informowało o możliwościach spędzenia weekendu, a nawet i dłuższego urlopu na dwóch kółkach. – Zostaliśmy wyróżnieni przez MRR i choć to nam przypadło w udziale stworzenie i nadzorowanie kampanii, to naszym celem jest zaprezentowanie turystom z Polski i zagranicy możliwości uprawiania tej niszowej formy turystyki – wyjaśnia Jacek Kowalczyk, prezes Świętokrzyskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. 

Bez badań ani rusz
Aby kampania przyniosła zamierzone efekty, należy przeprowadzić badania marketingowe, które pokażą, jak te regiony Polski są postrzegane przez obecnych i potencjalnych turystów, ustalą ich oczekiwania i pomogą podjąć decyzję dotyczącą wyboru odpowiednich narzędzi marketingowych. – Obecnie jesteśmy na etapie planowania działań, z pewnością będziemy chcieli wykorzystać kanały szerokozasięgowe, takie jak telewizja i internet. Nie wykluczamy product placementu, być może stworzymy nawet serial, który pokaże piękno regionów pod kątem wycieczek rowerowych – informuje Jacek Kowalczyk i dodaje, że sercem działań promocyjnych ma być jednak portal. – Nie chcemy stworzyć internetowego opisu projektu, strona www ma żyć, ma być miejscem w którym spotykać się będą wirtualnie profesjonaliści i amatorzy, miłośnicy rowerów i początkujący rowerzyści – wyjaśnia prezes ŚROT. Jacek Kowalczyk zdradza, że do współpracy chce zaprosić osoby rozpoznawalne, które pozytywnie kojarzą się z jazdą na rowerze, o tym, kim będą, zadecyduje analiza badań marketingowych. 

Zintegrowane działania
Kampania ma być spójna, choć w wypadku telewizji już dziś mowa jest o pięciu odsłonach spotu reklamowego, każda z nich ma jednak odsyłać do tej samej strony internetowej. Nie zabraknie imprez, które odbiją się szerokim echem w mediach, być może zorganizowany zostanie wyścig lub maraton rowerowy, otwarcie sezonu rowerowego
z udziałem gwiazd, prezes Kowalczyk pomysłów ma wiele, zaznacza jednak, że dziś za wcześnie jest jeszcze na przedstawienie konkretnego planu działań. – Zaczniemy od debat i konferencji
z udziałem specjalistów od turystyki rowerowej. Mam tu na myśli zarówno branżę sportową, jak i turystyczną. Zależy nam na przeprowadzeniu kampanii produktowej, a to oznacza, że potencjalnemu klientowi trzeba będzie zaprezentować konkretny produkt turystyczny – wyjaśnia Jacek Kowalczyk. Takim produktem mogą być trasy rowerowe, które od szlaków będą różniły się nie tylko zasięgiem, ale też atrakcjami turystycznymi, które się na nich znajdą. Trasy te będzie można prześledzić początkowo na stronie internetowej dedykowanej projektowi, w planach jest wykorzystanie zdjęć satelitarnych, nie zabraknie też współrzędnych GPS pomagających zlokalizować przebieg dróg. Innym pomysłem jest stworzenie niekomercyjnych i komercyjnych wypożyczalni rowerowych. Do uruchamiania tych ostatnich samorządowcy będą zachęcali prywatne podmioty. – W Świętokrzyskiem obserwujemy już powstawanie takich inicjatyw. Hotel znajdujący się na kieleckim stadionie współpracuje z innymi firmami. Idea zakłada, że gość wynajmujący rower w jednym obiekcie będzie mógł zostawić go w innym, z którego odebrany zostanie przez hotelarza – opowiada Jacek Kowalczyk.
Projekt promocji tras rowerowych w Polsce Wschodniej realizowany będzie w latach 2012–2015, przy czym obecnie trwają prace administracyjne. Budżet przedsięwzięcia w 85 proc. składa się z dotacji unijnej, w 15 proc. pochodzi z budżetu państwa. MG


2012-10-18 16:43:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter