Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Felieton - pisze Radosław Mazur

TUI Poland realizuje swoją strategię – „po agentach do celu”! Strategia dystrybucji TUI Poland na rynku polskim jest już dobrze znana i bardzo konsekwentnie realizowana. Maksymalnie zwiększać sprzedaż w kanałach własnych: online, call center oraz biurach stacjonarnych, kosztem zmarginalizowania sprzedaży w kanałach partnerskich (agencyjny i franczyzowy).

Od jesieni ubiegłego roku strategia ta dodatkowo zakłada całkowite wyeliminowanie konkurencji w internecie. Potwierdzeniem tego faktu jest niedawno rozwiązana umowa o współpracę z firmą Elektroniczne Systemy Sprzedaży Sp. z o.o. (ESS) w zakresie korzystania z usługi MDS Webservice. ESS jest dostawcą m.in. największego w Polsce systemu rezerwacyjnego MerlinX. Konsekwencją takiego działania jest brak możliwości prezentowania i sprzedaży oferty TUI na stronach internetowych biur agencyjnych. A to oznacza, że jeżeli agent ma na swojej stronie wyszukiwarkę MDS Webservice od firmy ESS, to nie będzie w niej produktu TUI. Jeżeli klient będzie chciał kupić ofertę TUI w internecie, to będzie miał tylko dwa źródła: strona własna TUI Poland: www.tui.pl oraz strategiczny partner Enovatis SA z domenami: Wakacje.pl oraz Easygo.pl. Wcześniej TUI rozwiązało umowy z innymi partnerami sprzedającymi oferty turystyczne przez internet, m.in. Fly.pl, Travelplanet.pl, eSky.pl. TUI w komunikacie do agentów argumentuje podjęcie takiej decyzji wyłącznie względami ekonomicznymi – i trudno się z TUI nie zgodzić, ponieważ, jak agent nie będzie mógł sprzedać przez swoją witrynę oferty TUI, to TUI nie wypłaci mu prowizji, a sprzedaż zostanie zrealizowana zapewne przez stronę własną touroperatora. Kolejnym trudnym do przełknięcia przez agentów faktem są cyklicznie wprowadzane przez TUI promocje sprzedaży, polegające na okresowych obniżkach cen. Cześć z tych działań odbywa się wyłącznie na stronie internetowej TUI i agenci nie mogą brać w nich udziału. A inne skierowane są do agentów oraz odbywają się w kanałach własnych sprzedaży. Obniżki cenowe najczęściej są w wysokości 3 proc. wartości rezerwacji, ale ostatnio zdarzyła się również 15 proc. obniżka na same hotele. W wypadku kiedy agent wyrazi chęć udziału w akcji rabatowej, wysokość rabatu, który otrzymuje klient, biuro podróży (agent) pokrywa z własnej kieszeni, czym zmniejsza swoje wynagrodzenie za sprzedaż imprezy turystycznej.
Ostatnim działaniem TUI, które ma również odróżnić i dać przewagę konkurencyjną sieci własnej nad agentami i franczyzobiorcami, są oferty dedykowane. Polega to na tym, że w systemie rezerwacyjnym TUI, agenci nie widzą pełnej oferty, która jest dostępna na www.tui.pl oraz w biurach własnych. Część obiektów jest „ukryta” przed agentami, przez co klienci mogą ją kupić tylko tak, jak zadecyduje touroperator. Jest to kolejne narzędzie do pokazania klientom, że w biurze własnym lub na stronie własnej TUI oferta jest lepsza, bo obszerniejsza i często w najlepszej z możliwych cen. Rynek z niecierpliwością czeka na kolejne promocje! 


2013-02-26 16:45:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter