Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Indonezja to nie tylko Bali

Najważniejszym wyzwaniem, jakie stawia przed sobą Indonezja na najbliższe lata jest wypromowanie destynacji, które mogłyby konkurować z Bali w walce o zagranicznego turystę. W tym celu w rząd przyjął nową strategię promocyjną i planuje liczne inwestycje.

Indonezja jest krajem położonym na ponad 17 tys. wysp. Choć Bali jest stosunkowo małą wyspą (jej długość to zaledwie 145 km), to jej popularność wśród turystów przewyższa wszystkie inne. – Największym wyzwaniem, przed którym staje Indonezja jest pokazanie, że ten kraj to nie tylko Bali – mówi Mari Elka Pangestu, minister Turystyki i Ekonomii Republiki Indonezji. – Proszę mnie źle nie zrozumieć, Bali jest niezwykle pięknym miejscem, które koniecznie trzeba zobaczyć – szybko dodaje. Jednak Indonezyjczycy dążą do tego, by ruch turystyczny rozkładał się proporcjonalnie po całym kraju, wyrównując różnice pomiędzy poszczególnymi regionami.
W minionym roku Indonezja zanotowała wysokie wzrosty liczby przyjazdów. Ogółem kraj odwiedziło 8 mln zagranicznych gości, co stanowi wzrost o 4,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Aż 3 mln spośród tych turystów przyjechało na Bali. Wyspa od 2008 r. notuje rocznie średnio 10-proc. wzrost zagranicznych przyjazdów. 

Nowa strategia promocji
Teraz jednak rząd Indonezji chce promować także inne destynacje, tak aby kraj przestał być postrzegany przez pryzmat tylko jednej wyspy. W związku z tym stworzono nową strategię promocji. – W ramach Narodowego Programu Rozwoju Turystyki wyznaczyliśmy 88 strategicznych obszarów turystycznych. W ciągu najbliższych trzech lat skoncentrujemy się na 16 z nich – opowiada Mari Elka Pangestu. – Będziemy rozwijać i promować istniejące obszary i atrakcje turystyczne, takie jak świątynie Borobudur na Jawie, Dżakartę, jezioro Toba na Sumatrze, wyspę Flores i Komodo – wymienia Pangestu.
Władzom kraju zależy na stymulowaniu ruchu turystycznego przede wszystkim z kierunków europejskich, Australii i z Ameryki Północnej. – Dążymy do rozwoju siatki bezpośrednich, międzynarodowych połączeń z Indonezją – zapewnia minister Mari Elka Pangestu. W połowie 2013 r. nastąpi oddanie nowego lotniska na Bali. 

Inwestycyjny boom
Oprócz inwestycji związanych z transportem, w Indonezji obserwujemy także dynamiczny rozwój w sektorze hotelowym i restauracyjnym. Od stycznia do września 2012 r. liczba zagranicznych inwestycji w tym segmencie potroiła się w porównaniu z całym rokiem 2011. Taka dynamika inwestycji ma się utrzymywać w najbliższych latach. Dla przykładu, sieć Accor do 2015 r. chce operować setką hoteli w Indonezji. W związku z tym w 2013 r. zostanie otwartych co najmniej 19 nowych obiektów, powiększając portfolio Accoru do 80 hoteli w 23 indonezyjskich miastach. Raport za 2012 r. opublikowany przez instytut Studiów Globalnych McKinseya wskazuje, że Indonezja do 2030 r. może stać się siódmą najbogatszą gospodarką świata. AO

2013-04-11 16:18:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter