Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Madera inwestuje w polski rynek

Jedna z wysp portugalskich położona na Oceanie Atlantyckim. Destynacja w Polsce znana jest od wielu lat, mimo to nadal trudno mówić o masowych wyjazdach Polaków na wyspę. Biuro Promocji Turystycznej Madery chce poprawić te statystyki, dlatego zamierza zwiększyć budżet reklamowy na Polskę.

W ostatnim roku liczba przyjazdów turystycznych na Maderę się obniżyła. Spadki dotyczą zarówno turystyki krajowej, jak i zagranicznej. – Najwięcej przyjazdów na Maderę notujemy z Portugalii – mówi Dorita Mendonca, dyrektor ds. promocji w Biurze Promocji Turystycznej Madery. – Wśród zagranicznych rynków recepcyjnych obecnie największym jest Wielka Brytania, za którą plasują się Niemcy. Polska zajmuje pierwszą pozycję wśród krajów rozwijających się – informuje Dorita Mendonca.
W 2012 r. z Polski na Maderę poleciało 15,5 tys. osób, co w porównaniu z 2011 r., kiedy liczba naszych turystów wyniosła 17, tys., oznacza spadek na poziomie 12 proc. – Naszym celem jest nie tylko odbudowanie pozycji sprzed dwóch lat, ale przekroczenie liczby przyjazdów z 2011 r. Dlatego chcemy promować się w Polsce jeszcze intensywniej – dodaje Dorita Mendonca. Budżet ma zostać zwiększony o ok. 50 proc., zostanie w części przeznaczony na wsparcie touroperatorów w ich własnych działaniach reklamowych. Jednym z elementów planu promocyjnego było zorganizowanie warsztatów, na których spotkać mogły się polska i portugalska branża turystyczna. Wzięli w nich udział przedstawiciele hoteli i biur podróży z Madery. – Polska to pod względem liczby gości piąty rynek dla naszego hotelu – mówi Joao Sanches, dyrektor generalny Melia Madeira. – Rocznie odwiedza nas ok. 1,5 tys. turystów, którzy przyjeżdżają do nas w ramach wycieczek organizowanych przez polskich touroperatorów – dodaje Joao Sanches. Szef hotelu Melia Madeira podkreśla, że chętnie podejmie współpracę nie tylko z dużymi firmami, ale też z mniejszymi touroperatorami czy firmami eventowymi.
Takie łączone wakacje są stosunkowo łatwe do zrealizowania. Barbara Klary, sales manager w Aviareps, reprezentującym w Polsce linie lotnicze TAP Portugal, informuje, że z Warszawy do Lizbony można polecieć codziennie. – W ubiegłym roku na pokładzie TAP Portugal przewieźliśmy z Warszawy 64 tys. pasażerów – mówi Barbara Klary. – Pasażerowie latają nie tylko do Lizbony, ale także do innych destynacji, do których operuje TAP Portugal – informuje. Wśród najpopularniejszych kierunków wymienić należy Wyspy Zielonego Przylądka i Brazylię. Zainteresowaniem cieszy się także Madera, na którą można polecieć z Lizbony codziennie. Niszowych organizatorów na warsztatach poszukiwała m.in. Emma Olsson, sales executive w Four Views Hotels. – Na Maderę turyści nie przylatują, by tylko leżeć na plaży. Wyspa zachęca do aktywnego wypoczynku, który można połączyć z plażowaniem na bajecznych piaskach pobliskiej wyspy Porto Santo – mówi Emma Olsson.
Specyfika tego kierunku sprawia, że turyści nie przybywają na wyspę masowo. To z kolei można potraktować jako zaletę, Madera to zielona wyspa, którą chronią sami mieszkańcy, żyjąc w ekologiczny sposób. Takich miejsc w odległości kilku godzin lotu z Polski zbyt wiele się nie znajdzie. MG


28 maja, workshop Madery i Porto Santo, Radisson Blu, Warszawa 


2013-06-28 16:23:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter