Telefon Bezpieczeństwa do poprawki
Specjalna linia telefoniczna dla cudzoziemców do tej pory była uruchamiana na cztery letnie miesiące. Od czerwca telefon będzie funkcjonował nieprzerwanie, przez cały rok oraz zostanie zintegrowany z Polskim Systemem Informacji Turystycznej. Zastrzeżenia wciąż jednak budzi jakość informacji, którymi dysponuje PSIT.
Telefon Bezpieczeństwa został powołany ponad 10 lat temu dla zapewnienia pomocy turystom zagranicznym w nagłych i trudnych dla nich sytuacjach. Przebywający w Polsce obcokrajowcy korzystając z telefonu, zgłaszali najczęściej kradzieże, zagubienie dokumentów, a niekiedy także kłopoty rodzinne. Od 1 czerwca dzwoniąc na infolinię, mogą uzyskać już nie tylko pomoc w sytuacjach kryzysowych, ale także informacje dotyczące noclegów czy atrakcji turystycznych w danym regionie. Jest to efekt zintegrowania telefonu z Polskim Systemem Informacji Turystycznej, na mocy porozumienia podpisanego 23 maja między Ministerstwem Sportu i Turystyki, Komendą Główną Policji, Urzędem do spraw Cudzoziemców i Polską Organizacją Turystyczną. (...) AO
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 13 (1-15 lipca 2013)
2013-07-02 16:50:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»