Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Klient może ubiegać się o odszkodowanie za kradzież

Jednym z najczęściej pojawiających się sporów na linii hotel – turysta jest kwestia zaginięcia, zniszczenia lub kradzieży rzeczy, które zostały wniesione przez gości hotelowych do obiektu.

Obowiązujący w naszym kraju Kodeks Cywilny reguluje kwestię odpowiedzialności hotelu zgodnie z Konwencją paryską Rady Europy z 1962 r. W innych państwach, które podpisały wspomniany dokument międzynarodowy, możemy spodziewać się podobnego poziomu ochrony turysty.

Międzynarodowa Konwencja sporządzona w Paryżu dnia 17 grudnia 1962 r. o odpowiedzialności osób utrzymujących hotele za rzeczy wniesione przez gości hotelowych wprowadza minimalne ramy prawne, które muszą być spełnione przez państwa-strony w ustawodawstwie krajowym. Oznacza to, że regulacje w poszczególnych krajach mogą się różnić tylko w ten sposób, iż odpowiedzialność osób utrzymujących hotele może być szersza niż ta przewidziana w Konwencji. Zgodnie z postanowieniem tego aktu prawnego wszelkie ogłoszenia lub postanowienia umów wyłączające lub ograniczające z góry odpowiedzialność osoby utrzymującej hotel są nieważne i nie wywołują skutków prawnych (art. 6 załącznika). (...) KW

>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 19 (1-15 października 2013) 


2013-10-11 16:36:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter