Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Grywalizacja buduje zaangażowanie

W natłoku informacji i komunikatów, walka o uwagę turysty staje się coraz bardziej zacięta. Nie wystarczy już zwykły produkt, informacja o ofercie czy promocja – najskuteczniejszą metodą pozyskania uwagi klienta jest zaangażowanie go w bezpośrednią interakcję. W jaki sposób to osiągnąć? Poprzez grywalizację! 

W  gry angażuje się coraz więcej osób. Na rynek wkracza obecnie pokolenie, które nie pamięta świata bez gier komputerowych (a najmłodsi jego przedstawiciele nie doświadczyli świata bez internetu). Statystyczny gracz poświęca około 8 godzin w tygodniu na tę aktywność. Dzisiaj prawie każde urządzenie ekranowe zapewnia interaktywną rozrywkę w postaci gier. 63 proc. graczy gra z innymi (online lub w towarzystwie). Ludzie chętnie grają, mimo że nie zdobywają materialnych nagród, wykonują coraz trudniejsze zadania, osiągają coraz lepsze wyniki i dzielą się nimi ze znajomymi.

Zastosowanie elementów mechaniki i dynamiki gier w sferach niezwiązanych bezpośrednio z nimi, to grywalizacja (inne nazwy to gamifikacja, gryfikacja, z ang. Gamification). Jak przekonują eksperci jest to idealne narzędzie do wykorzystania w branży turystycznej przy budowaniu produktów turystycznych, promocji i tworzeniu programów lojalnościowych. Turystyka jest wręcz idealnym polem gry ze względu na łatwość fabularyzacji, elementy przygody i wyzwania, a także różnorodność możliwych typów nagród. W Polsce jednak ten temat wciąż częściej dyskutowany jest teoretycznie niż wprowadzany w życie. Zatem czas na działanie! (...) AO

>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 5 (1-15 stycznia 2014)

2014-03-04 09:21:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

2014-06-06 12:12 Gocha

Dowiedz się więcej o grywalizacji! Wejdź na portal grywalizacja24.pl Nie chodzi o to, że próbuję Ci coś sprzedać - u nas nawet nie ma reklam. po prostu dzielimy się wiedzą. Pokazujemy jak i dlaczego w ogóle gamifikacja działa. Sprawdź!

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter