Imprezy zagraniczne muszą obejmować ubezpieczenie KL i NNW
Organizacja imprezy turystycznych wiąże się nieodłącznie z różnego rodzaju ubezpieczeniami takimi jak ubezpieczenie od kosztów leczenia, chorób przewlekłych, następstw nieszczęśliwych wypadków czy też kosztów rezygnacji. Oferta towarzystw ubezpieczeniowych jest bardzo szeroka jednak ale w tym gąszczu propozycji organizator musi odnaleźć te najpotrzebniejsze i zaoferować je turystom.
Co do niektórych ubezpieczeń istnieją też obowiązki zapisane w ustawie o usługach turystycznych, których naruszenie może skutkować konsekwencjami ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jakie ubezpieczenie jest obowiązkowe?
Jednym z podstawowych pytań, które zadaje sobie organizator na etapie przygotowania oferty jest to, czy w cenie imprezy powinien uwzględnić jakieś ubezpieczenia turystów, a jeżeli tak to jakie konkretnie? Inną opcją jest zaoferowanie klientowi szerokiego katalogu ubezpieczeń do wyboru i wykupienie tych, które klient ostatecznie wybierze. Ostatecznie można też „sprzedać” imprezę turystyczną bez ubezpieczeń i pozostawić tą kwestie w zakresie samego turysty. Jednak takie działania nie zawsze będą prawidłowe z punktu widzenia przepisów ustawy o usługach turystycznych. (...) KW>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 9 (1-15 maja 2014)
2014-05-13 16:19:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»