Indonezja chce dwukrotnie zwiększyć liczbę turystów
Do 2019 r. Indonezja chce zwiększyć liczbę przyjazdów z zagranicy z obecnych dziewięciu do 20 mln. Przychody branży miałyby wzrosnąć z 10 mld do 20 mld dolarów. Taki cel stawia sobie indonezyjskie ministerstwo turystyki.
Jednym z powodów dla obranego kierunku rozwoju kraju jest wstąpienie w październiku 2014 r. na urząd nowego prezydenta, dla którego rządu turystyka ma najwyraźniej większe znaczenie niż dla poprzednich polityków. Wyrazem tego jest chociażby fakt, że w Indonezji po raz pierwszy w historii stworzono w pełni samodzielne ministerstwo turystyki. Kolejnym krokiem było zniesienie obowiązku posiadania wiz obywateli 45 krajów, w tym Polski. Turyści mogą przebywać bez wizy maksymalnie przez 30 dni. Muszą jednak przekroczyć granicę w konkretnych punktach kontrolnych (m.in. lotnisko w Dżakarcie na Jawie, w Denpasar na Bali, a także kilka portów). W ten sposób władze Indonezji zamierzają zachęcić zagranicznych turystów do odwiedzania kraju i liczą, że w tym roku ich liczba wzrośnie do 10 mln.
Jednocześnie turystyka została zdefiniowana jako jedna z kluczowych branż, która powinna otrzymać wsparcie także od innych resortów. Budżet na działania zmierzające do rozwoju tego segmentu gospodarki został w tym roku potrojony, a środki te przeznaczone są między innymi na zwiększenie aktywności marketingowej. W promocji nacisk ma zostać położony na trzy obszary – naturę, kulturę oraz MICE i wyjazdy sportowe. Nia Niscaya, dyrektor ds. marketingu w ministerstwie turystyki podkreśla, że różnorodność flory i fauny w Indonezji jest pod względem wielkości druga na świecie. Ponadto w kraju znajduje się wiele interesujących miejsc– jednym z nich jest świątynia Borobudur na wyspie Jawa. Najważniejszymi rynkami emisyjnymi dla Indonezji są Singapur, Malezja, Australia, Chiny oraz Japonia, choć kraj coraz mocniej interesuje się w kontekście pozyskania turystów także Europą.
2015-07-29 12:32:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»