Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Więcej Grecji w Polsce

Według Leonidasa Babanisa, dyrektora North Events, nawet tak popularny wśród turystów kraj, jak Grecja nie może zapominać o promocji. By utrzymać się na pozycji lidera, należy sięgać po nowe środki reklamy i poszerzać ofertę.



Grecja to dziś jeden z najpopularniejszych kierunków turystycznych w Europie. W tym roku mówi się nawet o 27 milionach turystów, które odwiedzą ten kraj. Po co wykładać kolejne pieniądze na promocję tak znanego kraju za granicą?

Promować trzeba się stale, szczególnie, kiedy się jest numerem jeden wśród kierunków wakacyjnych. Dzięki reklamie, edukowaniu klientów udaje się utrzymać pozycję lidera. Poza tym zawsze istnieją miejsca czy rodzaje turystyki, które nie są tak popularne jak wyjazdy masowe. Właśnie na to stawiamy, rozwijając koncepcję Greckiego Centrum w Polsce.

Co trzeba zrobić, by wzmocnić turystykę przyjazdową do Grecji?

Na pewno w kraju jest wiele do zrobienia, ale też dużo już się wydarzyło. Minister turystyki Elena Kountoura dobrze wykonuje swoje obowiązki, ciągle gdzieś wyjeżdża, pozyskuje dla Grecji kolejne rynki źródłowe, jak chociażby Arabię Saudyjską. Moim zdaniem ważne są jednak także rynki ościenne. Nie możemy zapominać o Rumunii, Serbii czy innych krajach bałkańskich, skąd klienci przyjeżdżają do nas masowo samochodami. Z samej Serbii przyjęliśmy w ubiegłym roku milion gości. To są nasi sąsiedzi, ważni klienci, powinniśmy ich lepiej poznać, zrozumieć, przeanalizować preferencje. Oczywiście musimy podejmować też działania na dalekich rynkach, w Indiach, Chinach czy w Stanach Zjednoczonych.

Mówiąc o innych rynkach – Grecka Panorama jest organizowana w Szwecji i w Polsce. Dlaczego nie wychodzi pan z ofertą do innych krajów?

Poszukujemy rynków, które nie są jeszcze tak mocno nasycone, gdzie widzimy szansę na zwrot z inwestycji. W Sztokholmie odbywają się tylko targi, w Polsce chcemy rozwinąć szerszą koncepcję. Jako Greckie Centrum będziemy działać przez cały rok, promując różne regiony naszego kraju i turystykę alternatywną dla wyjazdów masowych. Kolejny krok dla nas to Stany Zjednoczone, choć wejście na tamten rynek wiąże się z wysokimi inwestycjami. Pewną szansą byłaby Rosja, ale na razie nie planujemy w tym zakresie żadnych konkretnych działań.

Wywiad z Leonidasem Babanisem w pełnej wersji dostępny jest w numerze 12 WT.

Zapraszamy do lektury!

2016-06-30 12:44:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter