Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Czytaj w noworocznym numerze Wiadomości Turystycznych

Tajemnice Funduszu – fakty i wątpliwości

Przez lata dyskusji na temat TFG zapewniano polskich przedsiębiorców, że jego wprowadzenie będzie skutkować obniżeniem innych zabezpieczeń finansowych. Nic takiego nie nastąpiło. Co więcej, jak punktuje Stanisław Piśko, nowelizacja powiela nieprecyzyjne zapisy z ustawy o usługach turystycznych.


Idzie rok niedużych wzrostów

Pytając o perspektywy dla polskiej wyjazdówki, nie skupialiśmy się tylko na kierunkach. Interesowały nas trendy, które będą kształtować rynek w 2017 r. Zdaniem największych, w tym wiceprezesa Piotra Henicza, widoczny staje się trend organizatorów do rozszerzania działalności.

 • Ministerstwo zabiera pieniądze Agrotravel

Organizatorzy targów muszą poszukiwać wsparcia finansowego imprezy w regionie.

ROZMOWA NUMERU Grecja to nie tylko plaża

W tym roku kraj pobije kolejny rekord w liczbie turystów zagranicznych.

Z Thrasym Petropoulosem, dyrektorem PR i komunikacji w Marketing Greece, rozmawiamy o sposobach promowania kraju i wyzwaniach z tym związanych.

BRANŻA

 • Rynek lotniczy na plusie, lecz potrzebuje strategii

Wyniki rynku lotniczego budzą optymizm. Uczestników konferencji zajmował jednak bardziej temat braku strategii i zasadność budowy CPL.

 • Kwalifikacje pracowników nie zawsze odpowiadają realnym potrzebom branży

Rada ds. Kompetencji w Turystyce ma identyfikować luki w kształceniu kadr turystycznych i podejmować działania na rzecz ich uzupełniania.

 • Grecos przekonuje, że nadal stawia na współpracę z agentami

Akcje marketingowe i nowe zapisy w umowie wywołały obawy agentów.

• Izby wspólnie w sprawie ustawy

ITRP i PIT zgodziły się łączyć siły w działaniach na rzecz branży.

 • Wyrok NSA po myśli branży

Biura podróży nie muszą szacować marży od zaliczek – postanowił Naczelny Sąd Administracyjny.

BIURA

 • Gorąco na rynku przewozów

Właściciel systemu euroTICKET oskarżył Sindbada o praktyki monopolistyczne.

  • Konsolidacji nie da się uniknąć

Wakacyjny Świat stawia na mocne wsparcie marketingowe członków swojej sieci.

 • 7islands rozwija ofertę grecką i Majorkę

Touroperator oferuje korzystne daty wylotu i zniżki.

REGIONY

 • Wszystko może być innowacją

Konkurencyjność, przepływ wiedzy w turystyce – o tym dyskutowano na VIII Gremium Ekspertów Turystyki.

 • Szukajmy marketingowego success story dla Polski

Na Kongresie MŚP dyskutowano, jak stworzyć z Polski idealną destynację.

DESTYNACJE

 • Grecy szturmem zdobywają Polskę

Druga edycja Greckiej Panoramy zaskoczyła pozytywnie zarówno wystawców, jak i zwiedzających.

 • Francja stawia na południowe regiony i bezpośrednie połączenia

Czy bezpośrednie loty do Lourdes i Tuluzy zwiększą zainteresowanie polskich turystów południową Francją?

 • WTM to miejsce, gdzie branża spotyka się z biznesem

Tematy bezpieczeństwa i nowych technologii zdominowały targi w Londynie.

 • Bliższa współpraca z Senegalem

Ministrowie podpisali memorandum o współpracy w zakresie turystyki.

TRENDY 2017

 • Precyzyjne targetowanie oferty

Plany touroperatorów to nie tylko nowe kierunki. Trzeba docenić także nowe programy.

 • Mikropodróże przyszłością turystyki

W najbliższych latach wzrośnie zainteresowanie turystyką aktywną, pojawią się nowinki technologiczne.

 • Dostosować plany do sytuacji

Rozwój sieci i poszerzenie oferty w port folio to główne cele, jakie stawiają sobie multiagenci.

PRAWO NA NOWY ROK

 • Łagodniej przy zatrudnianiu u małych przedsiębiorców

Wchodzą w życie przepisy, które usprawnią tworzenie ZFŚS i wydawanie świadectw pracy.

 • Wyższe składki ZUS po nowym roku. Nowe obciążenia dla branży

Nowelizacja podwyższa składki na ubezpieczenie społeczne. Zakłada jednak również pewne zmiany korzystne dla przedsiębiorców.

 • Pozostał rok na zmiany w ustawie o usługach turystycznych

Implementacja dyrektywy wymusi dostosowanie prawa do realiów.

 • Zmiany w umowach zlecenie

Od 2017 roku znacznej zmianie ulegają przepisy dotyczące zawierania umów zlecenia, które w branży turystycznej są jedną z podstawowych form zatrudniania

SYLWETKA

 • Biznes to nie tylko finanse, to misja

Agnieszka Rąpała uważa, że agenci nieprędko znikną z rynku, bo są istotnym wsparciem dla organizatorów.

.
 »zamów prenumeratę


2016-12-30 11:58:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter