Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Czytaj w najnowszym numerze WT 04/2017

Politycy znowu majstrują przy POT

Kukiz’15 chce zlikwidować POT. Głównym zarzutem jest brak efektów działania organizacji. Dane POT pokazują jednak nieco inny obraz: w latach 2010-2015 liczba turystów odwiedzających Polskę wzrosła o 34 proc., przy czym najwięcej przyjazdów zanotowano z krajów, w  których realizowane były zintegrowane kampanie promocyjne.


Z OKŁADKI

 • Organizacje potępiają Trumpa

Wykroczenie przeciwko wolności podróżowania, zagrożenie dla miejsc pracy i wywołanie ogromnego chaosu wśród przedsiębiorców turystycznych – tak wprowadzenie zakazu podróży do USA komentuje światowa branża.

 • Radom oknem na świat Świętokrzyskiego

Wspólne działania promocyjne regionu i lotniska mają pomóc w zwiększeniu liczby turystów.

ROZMOWA NUMERU

 • Stwórzmy mobilną sieć szlaków

Tworzenie tras turystycznych, nowoczesne formy edukacji i informacji, analiza ruchu turystycznego – o technologii beaconów i możliwościach, jakie otwiera ona przed branżą turystyczną mówi Piotr Jarczyk, współzałożyciel GlobeData.

BRANŻA

 • Nowe definicje imprezy, usługi i przedsiębiorcy - projekt ustawy w konsultacjach

Do końca tego roku Polska musi implementować dyrektywę. Na konsultacje branża dostała dwa tygodnie.

 • PITM: Chcemy niższej składki przy wyjazdach dzieci

Izba wystąpiła do ministerstwa z apelem o zmniejszenie składki na TFG do wysokości 1 zł.

 • Stanowienie prawa bez ścisłej współpracy z branżą jest działaniem na szkodę Polski

Dobrej ustawy nawet najlepszy zespół prawny nie opracuje bez konsultacji z przedsiębiorcami, ani sami przedsiębiorcy bez udziału prawników.

 • Turecka branża ma się kiepsko. Przychody hotelarzy spadły o połowę. Zamachy terrorystyczne i pucz załamały przyjazdy zagranicznych turystów.

 • Program Polska Wschodnia jednak z pieniędzmi na turystykę. Blisko 200 mln zł trafi do przedsiębiorstw branży okołoturystycznej. 

BIURA

 • Opłata za doradztwo – nierealna?

Choć agenci popierają pomysł opłat za wyszukiwanie ofert, uważają, że jego wprowadzenie w życie jest niemożliwe.

 • Marka Urlopy.pl z nowym zarządem. Firma planuje rozwój przez rozbudowę sieci biur własnych.

 • Na zimowy wypoczynek nadal wybieramy narty. O 33 proc. wzrosła liczba klientów wyjeżdżających z biurami podróży na ferie. Na znaczeniu zyskują wakacje pod palmami.

DESTYNACJE

 • Niemcy 2017 szlakiem Lutra. W tym roku główny nacisk promocyjny Niemieckiej Centrali Turystyki opiera się na obchodach 500-lecia reformacji.

• Targi Fitur pod znakiem ekologii i zrównoważonej turystyki. Tematem 37. Międzynarodowych Targów Turystycznych Fitur w Madrycie był wzrost świadomości ekologicznej turystów.

 • Oszczędzić na wydatkach. Wspólna promocja na egzotycznych rynkach

Praga połączy siły z Berlinem i Wiedniem przy promocji na rynkach dalekich.

 • Nowe lotnisko ma zmienić Paros w popularną destynację

Wyspa zabiegała o naszych turystów w czasie targów Grecka Panorama.

• Młody kierunek z dużym potencjałem. Oman staje się dobrą alternatywą nie tylko dla Egiptu, również dla ZEA.

REGIONY

 • Opłata klimatyczna w Zakopanem wygrywa ze smogiem. Zakopane pobiera opłatę, mimo że przekraczane są normy czystości powietrza.

KONSOLIDACJA BILETÓW LOTNICZYCH

 • W segmencie biletów jest miejsce na konsolidację. Na rynku biletów lotniczych widoczne są dwa trendy. Zagraniczni sprzedawcy próbują pozyskiwać naszych klientów, polscy agenci szukają kooperacji.

 • Branża wybiera aplikacje. Przewoźnicy coraz bardziej odsuwają się od GDS-ów.

PRAWO

 • Chroń tajemnice firmy również w umowach z kontrahentami

Poza obowiązkową ochroną danych osobowych w biznesie, także turystycznym, warto pomyśleć o ochronie tajemnicy przedsiębiorstwa.

PORADNIA

 • Mniej reklamy, więcej kontaktu

Choć dziś trudno sobie wyobrazić, by biuro prowadziło działania marketingowe i sprzedażowe bez Facebooka, posiadanie konta nie jest równoznaczne

z sukcesem. Potrzebna jest jeszcze skuteczna komunikacja z internautami.

SYLWETKA

 • Odkryć potencjał małych miast

Grażyna Jurkowska  tworzy programy zwiedzania regionu, by zachęcić turystów do poznawania Sądecczyzny.




 »zamów prenumeratę



2017-02-16 10:13:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter