Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


patronat
Grecka Panorama to duży sukces

Leonidas Babanis, szef North Events, organizatora Greckiej Panoramy podsumowuje poprzednie edycje imprezy i zapowiada kilka niespodzianek.




Jak rozwija się w Polsce projekt „Grecka Panorama”? Czy rezultaty odpowiadają Pana oczekiwaniom?

Grecka Panorama to wielki sukces, projekt rozwija się dynamicznie, staramy się  z roku na rok udoskonalać poszczególne elementy wydarzenia i dodawać nowe atrakcje. Kiedy w 2015 roku odbyła się pierwsza edycja na Torwar Arena, odwiedziło nas 5 tys. osób, co było dobrym wynikiem jak nasz pierwszy event w Polsce. W 2016 przenieśliśmy się do najlepszego obiektu w Warszawie, czyli na Stadion Narodowy, wówczas zanotowaliśmy ponad 7 tys. odwiedzających.

Dla nas oznacza to jedno, Polacy naprawdę kochają Grecję i dobrze się bawią na naszych targach. Oczywiście wiedzieliśmy od początku, że Grecja jest jednym z najczęściej wybieranych kierunków przez polskich turystów podróżujących za granicę, więc od początku mieliśmy dobre przeczucia co do projektu, ale dziś możemy powiedzieć, że rzeczywistość przekroczyła nasze oczekiwania. W targach uczestniczą wszystkie największe kierunki greckie, najwięksi agenci i touroperatorzy, blisko współpracujemy też z naszymi organizacjami turystycznymi.

Jak zmieniła się przez te lata Grecka Panorama?

Największa zmiana dotyczy głównie lokalizacji. To ważne dla nas, że możemy wystawiać się na stadionie PGE Narodowy, bo widzimy, że miejsce to dobrze jest odbierane przez gości. W zeszłym roku dodaliśmy strefę kulinariów. Z doświadczenia z innych targów wiemy, że produkty lokalne i tradycyjna kuchnia są ważną częścią turystyki i kultury naszego kraju. Wystawcy prowadzili degustację produktów, co sprawdziło się naprawdę dobrze. A im lepiej na targach czują się odwiedzający, tym większa ich liczba, a to wpływa pozytywnie na odbiór imprezy przez wystawców.

Naszym celem jest stworzenie bezpłatnego wydarzenia, na którym goście przez jeden dzień będą mogli poczuć się jak prawdziwi Grecy. Dlatego mamy tak wiele atrakcji, część organizują sami wystawcy.

Jakie są plany wobec tegorocznej imprezy?

W kwestii koncepcji nic się nie zmienia, ponownie będą turystyka, gastronomia i kultura. Goście nadal nie muszą płacić za wejście, w czasie imprezy będą mogli uczestniczyć w ciekawych wydarzeniach i znaleźć korzystne oferty wyjazdowe do Grecji. W tym roku pokażemy nowe kierunki turystyczne, których Polacy jeszcze nie znają. Jak dotąd prawie wszyscy wystawcy z zeszłego roku potwierdzili swój udział, szacujemy, że w nadchodzącej edycji będzie ich łącznie o 20-30 proc. więcej.

Dla naszych wystawców i partnerów przygotowaliśmy kilka niespodzianek w czasie dnia branżowego i wyjątkową formułę wieczornego eventu.

Kiedyś wspominał Pan, że Grecka Panorama będzie organizowana też w innych miastach Polski. Co z tym pomysłem?

Ciągle podtrzymujemy ten zamiar. Chcemy organizować imprezy typu „pop-up” promujące turystykę i gastronomię Grecji w różnych miastach, włączając w to spotkania biznesowe. Plan ten zamierzamy realizować we współpracy z polskimi partnerami. Więcej szczegółów zdradzimy po tegorocznej edycji targów.

W ilu krajach odbywa się obecnie Grecka Panorama?

Impreza po raz pierwszy została zorganizowana w Sztokholmie w 2014 roku. Wówczas przyciągnęła 7 tys. gości, w tym roku było ich ponad 13 tys. Przenieśliśmy ją do największego centrum targowego w Szwecji, do Stockholmsmässan. Dziś jest to jedyna impreza tego typu o charakterze międzynarodowym, co uważam za wielki sukces. Za rok odbędzie się pod nazwą „Panorama World Festival 2018” i wezmąw niej udział także inne kraje.

Oczywiście Grecja nadal będzie odgrywać kluczową rolę. W tym roku po raz pierwszy zorganizowaliśmy Grecką Panoramę w Nowym Jorku, na Manhattanie na dworcu Grand Central, która odbyła się w maju. Dziennie przed stację przewija się ponad 750 tys. osób. Kolejny projekt będzie realizowany w Bukareszcie w 2018 i w Montrealu. Wszędzie opieramy się na tej samej koncepcji.

Chciałbym podziękować wszystkim polskim touroperatorom i biurom agencyjnym, że od początku nas wspierają. Ich udział w Greckiej Panoramie jest bardzo ważny, szczególnie, że odwiedzający naprawdę szukają na naszej imprezie ciekawych ofert wyjazdowych do Grecji.

2017-09-21 09:18:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter