Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


GDS-y są potrzebne bardziej niż kiedykolwiek - czytaj w najnowszym numerze WT

Z Gavinem Tealem, dyrektorem zarządzającym Travelport na Europę Środkowo-Wschodnią, Rosję i kraje postsowieckie, rozmawiamy o znaczeniu technologii w branży turystycznej i konieczności dania klientowi wyboru.

 

Czy firmy takie jak Travelport są jeszcze w ogóle potrzebne?
To dobre pytanie, ale żeby na nie odpowiedzieć, trzeba przypomnieć, dlaczego GDS-y w ogóle powstały. Chodziło o sprzedaż, głównie biletów lotniczych, bo to przewoźnicy stworzyli te platformy w latach 60. i 70. Ich celem było zebranie w jednym miejscu wszystkich dostępnych ofert. Dziś wybór (usług turystycznych) jest większy niż wtedy, a konsument oczekuje zebrania wszystkich propozycji w jednym miejscu, by mógł podjąć decyzję o zakupie. Weźmy za przykład przelot z Warszawy do Nowego Jorku – istnieją setki możliwości, by się tam dostać. Pasażer wcale nie musi chcieć tracić czasu na analizę wszystkich opcji i zamiast tego (może) skorzystać z usług profesjonalnego doradcy turystycznego. Ten ostatni potrzebuje systemu, w którym znajdzie różne oferty. GDS-y są takimi platformami, w naszych zasobach mamy dane od 460 przewoźników.


Czy to znaczy, że dziś GDS-y są bardziej potrzebne niż kiedyś?
Myślę, że można tak powiedzieć. Co prawda klienci mają dostęp do informacji na wyciągnięcie ręki, ale praktyka pokazuje, że często korzystają z narzędzi firmowych do rezerwacji podróży służbowych, a przy wyjazdach prywatnych z internetowych i stacjonarnych biur agencyjnych.

Ale turyści indywidualni nie korzystają z GDS-ów, to raczej rozwiązania dla branży. 
Tak i nie. Klienci często nie wiedzą, że tak naprawdę korzystają z GDS-ów. Tymczasem wchodząc na stronę internetowego agenta turystycznego, w rzeczywistości używają tych platform. Większość usług, które rezerwują, jest dostarczana właśnie przez nie.

Więcej czytaj w 10 numerze Wiadomości Turystycznych 

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 10 (400) 
16-31 maja 2018
 

Z pierwszej strony

Stany promują się muzyką

Brand USA zaangażował muzyków reprezentujących różne style muzyczne do nowej kampanii promującej Stany Zjednoczone jako kierunek turystyczny.

Kopernik ruszył turystykę samochodową

Trwają intensywne prace nad rozbudową oferty turystycznej Szlaku Kopernikowskiego. 

Komentarz
Organizatorzy odkryli wycieczki dodatkowe, Marzena German

Dobre, bo polskie,Tomasz Rosset

Papier jeszcze się trzyma! Katalog wizytówką firmy, Alicja Dąbrowska

Rozmowa numeru

GDS-y są potrzebne bardziej niż kiedykolwiek

Z Gavinem Tealem, dyrektorem zarządzającym Travelport na Europę Środkowo-Wschodnią, Rosję i kraje postsowieckie, rozmawiamy o znaczeniu technologii w branży turystycznej i konieczności dania klientowi wyboru.

Konkurs „Roza Kolumba”

Katalogi coraz lepiej dopracowane

Poziom tegorocznej edycji konkursu Róża Kolumba na najlepszy katalog był bardzo wyrównany.
 

Branża

Rosjanie wracają

Aeroflot wznowił loty do Egiptu, na razie tylko do Kairu.

Raport. Najlepsze i najgorsze lotniska

Port lotniczy Singapur-Changi liderem rankingu.
 

Polacy chcą latać do Turcji. Rezerwacje rosną

Dynamika rezerwacji do Turcji z Europy w Polsce jest najwyższa. Kierunek odradza się też na innych rynkach źródłowych.
 

Starsi turyści jedną czwartą klientów biur

W Czechach osoby powyżej 55. roku życia coraz częściej kupują zagraniczne wycieczki.

Agencie, pracuj w domu

Coraz więcej kanadyjskich agentów pracuje w domu. Jak wynika z badań, są szczęśliwsi i zarabiają więcej niż ich koledzy w biurach.

Izby

Mazowiecki oddział PIT podsumował 2017 rok

ITRP i ZAiKS odświeżają współpracę\
 

Destynacje

Nowe wyciągi, hotele i pakiety

Warsztaty to dla francuskich stacji okazja do zaprezentowania nowej oferty.

Sonda

Czy alerty UNWTO o miejscach zanieczyszczonych mogą zaszkodzić Polsce?

Temat numeru. GDS

Agenci tracą na wojnie  przewoźników z GDS-ami

Mali agenci znaleźli się pośrodku walki linii lotniczych z systemami rezerwacyjnymi.
 

Technologia zwiększa szybkość obsługi

Agenci powinni stale poszerzać swoją ofertę, by dostarczać klientom produkt dopasowany do ich potrzeb.
 

Aplikacja to też system rezerwacyjny

Łatwy dostęp do WiFi sprawił, że turyści chętniej rezerwują usługi.
 

W dystrybucji najważniejsze są dane klientów

Opłaty dystrybucyjne za sprzedaż przez GDS-y mogą mieć na celu pozyskiwanie danych o klientach.

Dane cenniejsze niż pieniądze

Specjaliści z Phocuswright twierdzą, że w przyszłości dystrybucja będzie opierała się o wiele ważniejszy towar niż (coraz częściej cyfrowy) bilet, trafiający do rąk pasażera

Barometr

Sprzedaż wyraźnie zwalnia, Grzegorz Baszczyński

Waluty pozostaną drogie, Marcin Kiepas

Prawo

Transport lotniczy wymaga kompetencji i dobrej organizacji

Transport samolotowy to najwygodniejszy dla turystów środek transportu, 

ale także, co istotne dla właściciela biura podróży, generujący najwyższe ryzyko.


Od lipca obowiązują nowe zasady rezygnacji z imprezy turystycznej

Czy z związku z wejściem w życie nowej ustawy o usługach turystycznych pojawią się zmiany dotyczące rezygnacji klientów z imprez turystycznych?

Czy organizator może odliczyć klientowi koszt rezygnacji?
Kiedy organizator nie może naliczyć opłat za rezygnację?

Poradnia

Zadbaj o swoją dobrą stronę

Trudno wyobrazić dziś sobie agenta turystycznego, który nie posiada własnej strony internetowej. Jednak samo jej utworzenie nie wystarczy, witryna musi zachęcać do podjęcia kontaktu, dlatego trzeba o nią nieustannie dbać.

Kronika

Cypryjski roadshow ze smakiem

Do Hiszpanii po słońce i kulturę

Litwa. Tradycje i dobra kuchnia

Sylwetka

Wycieczka jak dobra książka

Krzysztof Matys z ofertą podróży dla koneserów trafił w gusta wielu turystów.

Ankieta

Mogłabym żyć tam, gdzie jest ciepło i są palmy

Agnieszka Hammami, właścicielka Biura Podróży Tuzer Group 

Personalia

Paweł Moras dyrektorem Stołecznego Biura Turystyki

Przemysław Kamiński prezesem „Regionu Beskidy”

Didier Dogley ministrem turystyki Seszeli

 

 »zamów prenumeratę

2018-05-16 14:10:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter