Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Raport Touroperatorzy 2018 reprezentatywną analizą rynku

Sprzedaż idzie w górę, ale na razie trudno oszacować, czy duże zainteresowanie zagranicznymi wakacjami przełoży się na lepszy wynik finansowy, mówili przedstawiciele biur podróży na konferencji podsumowującej raport Touroperatorzy 2018.

 

Zeszły rok był dla touroperatorów udany, obroty poszły w górę, skumulowana sprzedaż największych polskich organizatorów wyniosła ponad 7 mld zł. Dobre były też zyski, które łącznie wyniosły 142 mln zł, wynika z raportu Touroperatorzy 2018 przygotowanego przez Wiadomości Turystyczne.

Ten ostatni wskaźnik mógłby być wyższy, gdyby nie spadek wartości dolara w 2017 roku, ale i tak większość organizatorów nie kryła zadowolenia z podsumowania ubiegłego roku. W czasie dyskusji, w której udział wzięli prezesi największych biur podróży, pojawiły się jednak pytania o bieżący sezon. – Ceny zaczęły rosnąć – mówi Piotr Henicz, wiceprezes Itaki, odnosząc się do problemu dużych rabatów na wyjazdy, które dominują dyskusje w branży już od kilku tygodni. Na ile trend ten się utrzyma i jak sezon wakacyjny zakończy się dla branży, będzie można podsumować dopiero za kilka tygodni.

Maciej Nykiel, prezes Neckermann Podróże ma nadzieję, że ostateczny wynik będzie pozytywny, a rok okaże się udany zarówno dla touroperatorów, agentów, jak i dla turystów. Z kolei Andrzej Tokarczyk, dyrektor sprzedaży w Rainbow, podkreśla, że przeceny, o których mowa, nie dotyczą w takim stopniu objazdówek jak czarterowych podróży wypoczynkowych. Marcin Tułaczko, dyrektor zarządzający Coral Travel Poland, zwraca natomiast uwagę, że dobre planowanie pozwala zachować ceny na odpowiednim poziomie, a wówczas korekty nie są potrzebne.
 
W czasie konferencji uczestnicy mieli też możliwość wysłuchania ciekawej prezentacji Krzysztofa Szczerbacza, kierownika zespołu badawczego w instytucie ARC Rynek i Opinia. Prelegent opowiedział o najważniejszych trendach kształtujących rynek turystyczny w Polsce i na świecie, z których wynikają pozytywne perspektywy dla biur podróży. Co prawda trend DIY (Do It Yourself – zrób to sam) jest w branży widoczny, ale nadal wiele osób chce wyjeżdżać z touroperatorami. W czasie dyskusji nie mogło zabraknąć rozmowy o nowej ustawie turystycznej. Marek Kamieński podkreślał, że trzeba informować o konieczności składania reklamacji bezzwłocznie i walczyć z przeświadczeniem, że na skargę klient ma trzy lata. Ten ostatni okres odnosi się do okresu przedawnienia. MG

 

Raport Touroperatorzy 2018 jest dostępny bezpłatnie dla prenumeratorów dwutygodnika Wiadomości Turystyczne oraz do kupienia w księgarni redakcyjnej.

 

2018-07-11 14:35:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter