Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Sezon z dobrą sprzedażą, ale z mniejszymi przychodami. Czytaj w najnowszym numerze Wiadomości Turystycznych

Mijający sezon na pewno był udany dla turystów, ale touroperatorzy i agenci, mimo dobrej sprzedaży, nie będą usatysfakcjonowani wynikami finansowymi.

 

 

Sezon Lato 2018, mimo dobrej sprzedaży, okazał się dla rynku touroperatorsko-agencyjnego średnio udany. Ze statystyk wynika, że w czerwcu i lipcu zainteresowanie klientów wyjazdami z biurami podróży było o 45 proc. wyższe rok do roku.

Podsumowanie przygotowane przez Polski Związek Organizatorów Turystyki (PZOT) na podstawie danych rezerwacyjnych z MerlinX pokazuje, że w każdym miesiącu od stycznia do czerwca liczba zrealizowanych wycieczek była wyższa w porównaniu z rokiem poprzednim. Wyjątek stanowił luty ze spadkiem na poziomie 3,5 proc. Największa zmiana na plus dotyczyła maja (53,6 proc.).

Więcej czytaj w wydaniu Wiadomości Turystycznych nr 17 z 1 września 2018



WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE

NR 17 (407) 1-15 września 2018
 

Z pierwszej strony

Sezon z dobrą sprzedażą, ale z mniejszymi przychodami

Mijający sezon na pewno był udany dla turystów, ale touroperatorzy i agenci, mimo dobrej sprzedaży, nie będą usatysfakcjonowani wynikami finansowymi.

Monachium walczy z Airbnb

Monachium grozi firmom wynajmującym lokale przez internet wysokimi karami pieniężnymi.

Komentarze

Muzea, nie bójcie się turystów! Pracujcie dłużej. Małgorzata Orlikowska

Muzyka w raju, czyli lato na festiwalach. Alicja Dąbrowska

Śledź w śmietanie. Tomasz Rosset

  

Rozmowa numeru

W Polsce osiągnęliśmy wszystko, teraz zagranica

Itaka od wielu lat jest numerem jeden na polskim rynku turystyki zorganizowanej. Z wiceprezesem Piotrem Heniczem rozmawiamy o planach na dalszy rozwój i o zamianie ambicji na dobry wynik finansowy.
 

Branża

Jastarnia jak Majorka i Kreta

Władze kurortów turystycznych nie chcą, żeby przyjeżdżali do nich turyści nastawieni na zabawę z alkoholem i narkotykami w tle.
 

Produkt

Dolnośląskie podąża za smakiem. Nowoczesna kuchnia regionalna

Szlak „Smaki Dolnego Śląska” ma promować lokalnych producentów i regionalne produkty.
 

Branża

Za drogie certyfikaty

Niemieckie sieci agencyjne rezygnują z drogich certyfikatów i stawiają na własny system ocen.

Pierwszy samolot wylądował na nowym izraelskim lotnisku

Lotnisko Ramon zacznie w pełni działać za mniej więcej rok.
 

Biura

Specjaliści wynieśli z kryzysu naukę

Bycie specjalistą to szansa na zdobycie klientów w czasach, kiedy rynkiem rządzą touroperatorzy masowi.

Sonda

Czy zamierzasz wykupić ubezpieczenie dla touroperatora?


Branża

Nicko Cruises otwarty na agentów

Touroperator chce popularyzować wśród Polaków turystykę rzeczną.

Greckie pożary już niegroźne dla branży

Tragiczne wydarzenia nie wpłynęły na sprzedaż kierunku.

Kosztowne płatności

Mniejsze firmy więcej wydają na obsługę płatności.
 

Regiony

WOT wzmocni turystykę leisure

Dotychczas Warszawska Organizacja Turystyczna stawiała przede wszystkim na segment MICE. Teraz chce położyć większy nacisk na promocję stolicy jako celu podróży prywatnych.

 

Kajaki przyciągają turystów

Niezwykła małopolska wieś. Bolechowice i Zederman zwycięzcami

Nosorożec Stefania będzie symbolem Lubuskiego

Nowe szlaki na Pomorzu promują historię regionu

 

Szkolenia to lepsza jakość informacji

POT i ROT-y szkolą pracowników informacji turystycznych.

 

Kołobrzeg rośnie

Rozmowa z Januszem Gromkiem, prezydentem Kołobrzegu.

 

Ubezpieczenia

HanseMerkur jest tam, gdzie jego klienci

Ubezpieczyciel wprowadza na rynek dwa nowe produkty ubezpieczeniowe. Ich premiera zbiegnie się z przedsprzedażą oferty na Lato 2019.
 

Destynacje

Komisja zbada związki Ryanaira i Montpellier

Na początku lipca KE wszczęła dochodzenia w sprawie Montpellier.

Sojusz Iberyjski. Hiszpania i Portugalia łączą siły

Turystyczne korporacje krajów podpisały umowę o współpracy.

Więcej Polaków w Ras el Chajma

Do końca 2018 roku Ras el Chajma ma odwiedzić milion turystów.

 

Porty lotnicze

Modlin i Łódź rozmawiają z biurami podróży

Lotniska w Modlinie i Łodzi próbują pozyskać touroperatorów, a do bliższej współpracy przekonują dostępnością i atrakcyjnymi cenami.

 

Barometr

To będzie kolejny dobry sezon, Krzysztof Piątek

Turcja, Turcja, Turcja... a w efekcie słaby złoty, Marcin Kiepas

 

Prawo w turystyce

Poważne konsekwencje oprogramowania bez licencji

Prowadzenie działalności gospodarczej, w tym w branży turystycznej, wiąże się z wykorzystywaniem różnorodnego oprogramowania.

Nagrywanie rozmów wymaga zgody i podlega ochronie danych osobowych

 

Poradnia

Jak zachęcić do pisania opinii

Mobilizuj klientów, żeby pisali opinie na temat kupowanych produktów na stronie internetowej biura. Zyskasz dzięki temu unikatowe treści, które mogą wesprzeć sprzedaż i wpłynąć na rozpoznawalność twojej marki.

Kronika

Wielkopolanie w Rumunii

Warmia i Mazury w rosyjskiej telewizji

Lubuskie promuje się w Saksonii

 

Sylwetka

Nie interesuje nas masówka

Dominik Padalis uważa, że rynek podlegać będzie coraz większej specjalizacji.

 

Ankieta

Justyna Szostek. Z podróży przywożę wspomnienia

Personalia

Czajka nowym prezesem Small Planet Airlines

Mélanie Joly minister turystyki Kanady

Ján Bošnovič sales managerem w Tatry Mountain

 

 Pamiętaj o zamówieniu prenumeraty

2018-08-31 08:46:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter