Strona główna  |  Prenumerata  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Dyrektywa- branża poprawnie zidentyfikowała problemy

Z Michelem de Blustem, sekretarzem generalnym Europejskiej Organizacji Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ECTAA), rozmawiamy o problemach, z jakimi zmaga się branża po wprowadzeniu dyrektywy o o imprezach turystycznych i PUT.

 

Najczęstszymi problemami, z którymi stykają się agenci i organizatorzy są kwestie dotyczące rozróż-nienia między pakietami a powiązanymi usługami turystycznymi, szczególnie jeśli te ostatnie są rezer-wowane u dwóch usługodawców.

Kolejna kwestia to problemy z możliwością podania niektórych infor-macji związanych z wyjazdem, na przykład godzin wylotu, nawet w przybliżeniu, co jest szczególnie trudne przy wczesnej rezerwacji. W bardziej ogól-nym ujęciu, branża skarży się na ilość informacji, które trzeba przekazywać kupującemu. Włączając w to aneksy do dyrektywy, jest ich tak dużo, że to nie tylko obciąża sprzedawcę, ale też negatywnie wpływa na doświadczenie klienta.

Trzecia sprawa to nowość polegająca na umożliwieniu turyście bezkosztowego odstąpienia od umowy w przypadku wystąpienia nadzwyczajnych okoliczności (katastrofy naturalne, warunki pogodowe, niepokoje społeczne) i obowią-zek zapewnienia do trzech dodatkowych noclegów w sytuacji, kiedy sprowadzenie go do kraju nie jest możliwe. Żeby wypełnić te zapisy agenci i touroperatorzy muszą znaleźć nowe polisy ubezpieczeniowe, które pokryją dodatkowe koszty.


Dyrektywa została przyjęta w 2015 roku, zazwy-czaj na poziomie unijnym jej ponowne otwarcie na prace legislacyjne zajmuje kilka lat. Odnosząc się do dyrektywy o imprezach turystycznych i powią-zanych usługach turystycznych, Komisja Europejska musi opublikować raport dotyczący rezerwacji internetowych z naciskiem na imprezy turystyczne sprzedawane poprzez powiązany proces rezerwacji online i powiązane usługi turystyczne do 1 stycznia 2019 roku.

W raporcie musi zostać uwzględnione, czy spełnia ona swoje zadanie, i czy wszystkie zapisy są konieczne. Może to doprowadzić do konieczno-ści przeprowadzenia ponownej analizy wybranych elementów.  

Więcej czytaj w najnowszym wydaniu Wiadomości Turystycznych (WT 22, 16-30 listopada 2018)

WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE 

NR 22 (412) 16-30 LISTOPADA 2018

Z pierwszej strony

Turystyka do wymiany?

Zmiana władz w sejmikach wojewódzkich może zagrozić ciągłości funkcjonowania regionalnych organizacji turystycznych.

 

Komentarze

Biznes turystyczny po amerykańsku, Marzena German

W listopadzie do Mekki, Tomasz Rosset

Kierunek 2019: Łódź! Lonely Planet poleca, Alicja Dąbrowska

 

Biura

Klient poszukuje doświadczeń

Musimy nauczyć się sprzedawać doświadczenia, a nie oferty, podkreślali eksperci Travelport.

 

Grecos rusza z Latem 2019

Nowe hotele, tradycyjnie pakiet korzyści za wczesną rezerwację i więcej animacji.

 

Branża

Europ Assistance rozwija się w Polsce

Europ Assistance, który do tej pory koncentrował się na usługach assistance. Teraz chce rozwinąć sprzedaż polis turystycznych.

 

Regiony

Rozdrobnienie branży utrudnia rozwój turystyki krajowej

Bez współpracy oferta krajowa jest w biurach podróży mocno okrojona.

 

Net Holiday nadal gra jakością a nie ceną

Z Adamem Gocem, prezesem Net Holiday, podsumowujemy miniony sezon i rozmawiamy o przyszłości firmy

 

FORUM AGENTÓW BIUR PODRÓŻY

Dyrektywa

Branża poprawnie zidentyfikowała problemy

Z Michelem de Blustem, sekretarzem generalnym Europejskiej Organizacji Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ECTAA), rozmawiamy o problemach, z jakimi zmaga się branża po wprowadzeniu dyrektywy o imprezach turystycznych i PUT.

 

Regiony

Mazowsze świętuje 100-lecie Niepodległości

Rozmowa z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego Adamem Struzikiem.

 

Program VII Forum Agentów Biur Podróży

Warszawa 21 listopada 2018 r., Radisson Blu Centrum, ul. Grzybowska 24

 

Rozstrzygnięcie konkursu „Agent Roku” tuż tuż

Dobry agent musi na bieżąco monitorować rynek, żeby być na czasie z aktualnymi trendami i potrzebami, oczekiwaniami klientów.

 

Destynacje

Seszele zrywają z wizerunkiem drogiego kierunku

Wyspy kojarzą się z luksusem. I choć można tam wypoczywać w drogich hotelach

 

Portugalia z turystycznym rekordem

 

Algarve wprowadza od przyszłego roku podatek turystyczny

Władze portugalskiego regionu zatwierdziły wprowadzenie podatku

 

Barometr gospodarczy

Sezon oficjalnie zakończony, Grzegorz Baszczyński, Rainbow

Wybory w USA wsparły rynki, Konrad Ryczko, BOŚ

 

Prawo

Agent jest odpowiedzialny za właściwe informowanie klienta

Nowa ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych wprowadza szereg dodatkowych obowiązków nie tylko dla organizatorów turystyki ale także dla agentów turystycznych

 

Odwołanie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego

W jakich przypadkach organizator może wnieść odwołanie od niekorzystnego rozstrzygnięcia przetargu?

Jakie są terminy i wysokość opłaty w przypadku odwołania?

Ile może potrwać rozpatrzenie sprawy przez Krajową Izbę Odwoławczą?

 

Poradnia

Jak pisać teksty pod Google?

Jeśli chcesz, żeby twoje biuro znalazło się na wyższych pozycjach w Google, nie możesz ograniczyć się do zamieszczania na witrynie jedynie kolejnych ofert. Równie ważne jest, byś zadbał o jakość zamieszczanych tekstów.

 

Kronika

Tanger promuje się na targach

Branża poznawała atrakcje Świdnicy

Turystyka kulinarna na szlaku

 

Sylwetka

Języki ze stałą popularnością

Jurek Świerczyński uważa, że wyjazdy językowe będą się cieszyły coraz większą popularnością.

 

Sonda

Czy wczesne wprowadzenie oferty zwiększa sprzedaż?
 

»zamów prenumeratę

 


2018-11-16 11:58:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 

»





Czytaj cyfrowe wydania Wiadomości Turystycznych >>>









Sylwetka

»



» Bogusław Łachmański, właściciel biura Łachmański Travel w Poznaniu »więcej
Newsletter

»

Zamów newsletter