Strona główna  |  Prenumerata  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»



FORUM AGENTÓW
Mecenas Bartosz Kempa o procedurze reklamacji na VIII Forum Agentów


Trudne pytania i niełatwe odpowiedzi, czyli jak wygląda procedura reklamacyjna pod rządami nowej ustawy o turystyce. Co koniecznie powinien wiedzieć agent turystyczny.




Podczas prezentacji na VIII Forum Agentów Bartosz Kempa, radca prawny i ekspert serwisu Zmarnowanyurlop.pl będzie odpowiadać na pytanie, jak usprawnić proces reklamacji szanując wszystkich interesariuszy. Oraz jaka jest w tym rola agenta turystycznego.

Po pierwszym pełnym sezonie pod rządami nowej ustawy o turystyce wciąż jest dużo więcej pytań niż konkretnych odpowiedzi. Zwłaszcza, jeśli chodzi o procedurę reklamacyjną. Skoro nie obowiązują nas już dwa najważniejsze zapisy starej ustawy – o 30 dniach na złożenie reklamacji i kolejnych 30 na odpowiedź z biura podróży oraz o tym, że brak odpowiedzi oznacza automatyczne uznanie roszczenia klientów, musimy na nowo zdefiniować obszary swoich zobowiązań.

W znacznym stopniu dotyczy to agentów turystycznych, którzy nie są stroną umowy, ale na których nowe przepisy nakładają zupełnie nowe obowiązki wikłając ich w proces posprzedażowy. A to, w dłuższej perspektywie może znacząco zmienić rolę Agentów. Ogromne znaczenie w procesie sprzedaży wycieczki ma profesjonalizm oraz praktyczna znajomość danych obiektów i destynacji. A także empatia, która pozwala sprzedawcy poznać i zrozumieć potrzeby klienta.

Równie ważna jest jakość opieki posprzedażowej. I to będzie jeszcze bardziej zyskiwało na znaczeniu. Dobry Agent nie tylko skieruje klienta we właściwy tryb reklamacyjny u danego touroperatora, ale przede wszystkim, w myśl nowej ustawy, może być pierwszym adresatem skarg i zażaleń podróżnego. I chociaż w samym procesie reklamacyjnym stronami sporu będą wyłącznie organizator i klient, to w znacznie szerzej rozumianej procedurze obsługi posprzedażowej rola Agenta będzie miała niebagatelne znaczenie. Dlatego powinien on wiedzieć, jak, zachowując pełen profesjonalizm, skutecznie umieć pomóc podróżnemu – swojemu klientowi.

........................................................................................................................................

Tegoroczne Forum Agentów odbędzie się 20 listopada w Sound Garden Hotel w Warszawie. Organizatorem jest redakcja Wiadomości Turystycznych. Wydarzenie jest świetną okazją do nawiązania nowych relacji biznesowych, wspólnych dyskusji na temat bieżących problemów branży turystycznej oraz poznania nowych trendów w światowej turystyce.

W kwestiach szczegółowych zapraszamy do kontaktu z Jolą Poterańską. Tel.: 22 822 20 16, e- mail: forumagentow@wiadomosciturystyczne.pl www.wiadomosciturystyczne.pl

2019-11-01 08:33:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»



» Czesław Płoński, właściciel Biura Podróży Nowator »więcej
Newsletter

»

Zamów newsletter