Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


PATRONAT 
ETAF to szansa na wzmocnienie wizerunku Polski w Ameryce  

Organizatorzy wydarzenia liczą na to, że amerykańska branża będzie mogła bliżej poznać kierunki europejskie i zacieśnić współpracę z tutejszym sektorem turystycznym.

 

W Poznaniu odbędzie się pierwsza odsłona Europejskiego Forum Agentów Turystycznych (European Travel Agent Forum), czyli warsztatów z udziałem amerykańskiej i europejskiej branży turystycznej. Jak mówi Greg Sarwa, przewodniczący Europejsko-Amerykańskiego Stowarzyszenia Turystycznego (European American Tourism Association), który wraz z Travel Show Marketing Group organizuje to wydarzenie, Forum jest przeprowadzane po to, by zacieśniać relacje między podmiotami specjalizującymi się w tworzeniu, promocji i sprzedaży usług turystycznych w Europie. – W czasach, kiedy dosłownie wszystko można załatwić w sieci, osobiste podejście – które mamy nadzieję dostarczyć zarówno agentom, jak i sprzedawcom – przyniesie korzyść obydwu stronom i pomoże im nawiązać bezpośrednie relacje. W branży turystycznej to niezwykle ważne narzędzie, a coraz częściej się o nim zapomina – mówi Greg Sarwa, dodając, że organizatorzy chcą też zwrócić uwagę amerykańskich przedsiębiorców na kierunki środkowoeuropejskie. 
Choć Europa jest jednym z najważniejszych celów podróży Amerykanów: w 2018 r. odwiedziło ją ponad 18 mln obywateli USA spośród wszystkich 93 mln, którzy podróżowali za granicę (+13 proc. w por. do 2017 r.), to póki co największą popularnością cieszą się tradycyjne kierunki: Wielka Brytania, Francja, Włochy, Hiszpania, Niemcy i Austria. Do Europy Centralnej Amerykanie zaglądają rzadziej (30 proc. wszystkich podróżnych z tego kraju). – Mamy wrażenie, że to destynacja, która wciąż czeka na odkrycie – kwituje Sarwa. Do udziału w 5-dniowych warsztatach organizatorzy zaprosili stu wyselekcjonowanych amerykańskich agentów (warunkiem zaproszenia na imprezę był roczny obrót biura przekraczający milion dolarów wygenerowany w większości przez sprzedaż ofert europejskich) oraz ok. 60 podmiotów z Europy: organizatorów, narodowe i regionalne organizacje turystyczne, także przedsiębiorców turystycznych. – Zależy nam, żeby wydarzenie zachowało wymiar indywidualny i każdy z uczestników mógł wziąć udział we wszystkich aktywnościach, jakie chcemy przeprowadzić w ramach imprezy, a zaplanowaliśmy, poza tymi oficjalnymi kilka dodatkowych działań – informuje przewodniczący Stowarzyszenia. 



Nowy Jork w Poznaniu

Fakt, że wydarzenie odbywa się w Poznaniu, to duża zasługa Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, która wspólnie z ZOPOT w Nowym Jorku, przy wsparciu Miasta Poznań i poznańskiego hotelu Novotel Centrum intensywnie zabiegała o pozyskanie imprezy. Jak mówi Jan Mazurczak, prezes PLOT, zainteresowanie pozyskaniem Forum wynikało z tego, że Stany Zjednoczone są jednym z ważniejszych rynków źródłowych Poznania. – Już w tej chwili turyści ze Stanów stanowią trzecią siłę w Poznaniu po Niemcach i Brytyjczykach. Możliwość ugoszczenia stu topowych agentów turystycznych w naszym mieście to szansa na dodatkową reklamę i wpływ na sprzedaż bezpośrednią pakietów z Poznaniem. To także prestiżowe wydarzenie, na które zjedzie branża turystyczna z całej Europy – mówi Jan Mazurczak, przypominając, że w ramach PLOT działa Poznan Convention Bureau, które wspiera pozyskiwanie wydarzeń i konferencji dla miasta. – Przy amerykańskim Forum udało się połączyć z jednej strony promocję turystyczną Poznania na rynku amerykańskim, a z drugiej wsparcie instytucjonalne przy organizacji prestiżowego wydarzenia. Poznań nie tylko ugości uczestników Forum, będzie w nim uczestniczył: PLOT w roli wystawcy (promując ofertę gastronomiczną i kulturalną miasta oraz wspierając agentów wyspecjalizowanych w sprzedaży oferty MICE) i organizatora całodziennej wycieczki po Poznaniu, zaplanowanej na 11 listopada. 



Amerykanie poznają Polskę

W przebieg imprezy zaangażuje się też Polska Organizacja Turystyczna, która objęła patronat nad Forum. Organizacja chce zaprezentować potencjał turystyczny Polski podczas rozmów stolikowych z agentami, zaaranżować spotkania przedstawicieli Forum Turystyki Przyjazdowej z branżą amerykańską, ale przede wszystkim zorganizować wizyty studyjne. - We współpracy z ROT-ami oraz urzędami miast POT organizuje podróże studyjne dla amerykańskich uczestników Forum. Podróże będą odbywały się zarówno przed, jak i bezpośrednio po Forum. Podczas study tourów odbywających się przed Forum, Amerykanie będą mieli okazję poznać obiekty SPA i Wellness z województw zachodniopomorskiego, dolnośląskiego oraz kujawsko-pomorskiego. Po Forum agenci przede wszystkim odwiedzą polskie miasta i inne miejsca o największym potencjale dla rynku amerykańskiego. Będą to m.in. województwa łódzkie, mazowieckie, pomorskie czy małopolskie. Agenci będą mogli zapoznać się także z ofertą Łodzi, Warszawy, Krakowa, Gdańska i Wrocławia oraz doświadczyć magicznego klimatu Zamków Moszna i Książ oraz Kopalni Soli „Wieliczka” - wylicza Robert Andrzejczyk. MO


10-14 listopada 2019 r., European Travel Agent Forum, Poznań. 



 

2019-10-25 09:21:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter