Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


BRANŻA

Lotnisko Schiphol zrekompensuje pasażerom stracone bilety



Jeśli pasażer, który podróżował z lotniska Schiphol w Amsterdamie, spóźnił się na lot z powodu długiego oczekiwania na kontrolę bezpieczeństwa, port zwróci mu pieniądze za bilet.

Lotnisko Schiphol w Amsterdamie jest pierwszym europejskim hubem, który będzie zwracał pasażerom pieniądze za bilety stracone z powodu chaosu, jaki panował w sezonie letnim. Chodzi o osoby, które podróżowały między 23 kwietnia a 11 sierpnia, a które na lotnisko przyjechały o czasie, jednak spóźniły się na lot z powodu olbrzymich kolejek, podaje agencja Bloomberg. W najgorszym momencie zamieszania Schiphol rozstawił nawet namioty przed halami odlotów, aby pomieścić długie kolejki pasażerów.

Dyrektor generalny Schiphol, Dirk Benschop, przeprosił za problemy i powiedział, że klienci mają czas do 30 września na składanie wniosków o odszkodowania za koszty poniesione w związku ze zmianą rezerwacji lub opłaceniem lotu zastępczego lub transportu alternatywnego.

Schiphol ustanowił limit liczby pasażerów, którzy mogą być odprawieni każdego dnia, by nieco zniwelować problem. Rzeczniczka portu informuje, że wszelkie roszczenia osób, których loty zostały objęte ograniczeniem – jest ono przedłużone do jesieni, powinny być zgłaszane do odpowiednich linii lotniczych.

Chaos na lotniskach nie dotyczył tylko Amsterdamu, ale praktycznie wszystkich dużych portów od Duesseldorfu po Dublin. Powodem są braki kadrowe – w czasie pandemii wiele osób zostało zwolnionych. MG

2022-08-16 06:50:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter