Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Warszawa stara się o japońskich turystów

Stereotyp japońskiego turysty jest w Polsce równie wyrazisty jak obraz naszego kraju według przeciętnego mieszkańca Kraju Kwitnącej Wiśni. Kojarzymy się głównie z Chopinem, holokaustem i komunizmem.

Japończycy zwiedzają u nas przede wszystkim Auschwitz, Kraków i Żelazową Wolę. W Warszawie spędzają pół dnia. Internetowa opowieść blogerki Kaori Yoshidy jest szansą, aby to zmienić. 

Tylko Chopin
Japońskie media nie poświęcają Polsce zbyt wiele uwagi, a jeśli już – to tylko z okazji wydarzeń związanych z Konkursem Chopinowskim. Nasz najsłynniejszy kompozytor i festiwale chopinowskie to jedyne pozytywne aspekty, które kojarzą się z Polską japońskim turystom, plasującym się na piątym miejscu pod względem liczebności wśród odwiedzających Warszawę cudzoziemców. – Kiedy wyruszałam do waszego kraju, miałam zakodowany bardzo sprecyzowany wizerunek Polski, zdominowany przez tragiczną historię związaną z totalitarnymi reżimami – przyznaje Kaori Yoshida, zwyciężczyni konkursu na najpopularniejszego japońskiego bloga. 

Blog lepszy niż kampanie
Otrzymanie tytułu najlepszej japońskiej blogerki nie jest proste, gdyż forma ta jest tam o wiele bardziej rozpowszechniona niż w Polsce. Ponad 60 proc. wszystkich blogów, które powstają na całym świecie jest pisanych po japońsku. Promocja w tym popularnym i opiniotwórczym medium jest więc sposobem na dotarcie do setek tysięcy czytelników. Rozstrzygnięty w czerwcu konkurs „Żyj jak miejscowi”, który wygrała Kaori Yoshida, zorganizowany w ramach projektu BaltMet Promo, przy współudziale Miasta Stołecznego Warszawy, wyłonił najlepszy japoński blog turystyczny, który do tej pory odwiedziło 200 tys. czytelników. Laureatka w nagrodę udała się w podróż do Europy, w trakcie której pięć dni spędziła w Warszawie. Swoje wrażenia oczywiście opisze.
– Chcemy zachęcić Japończyków, żeby spędzali u nas więcej czasu – mówi Tomasz Fiedorowicz z biura Melody Tours, które zorganizowało Japonce pobyt w stolicy. – Warszawa jest przez nich zwiedzana dość pobieżnie, rzadko zapuszczają się gdzie indziej niż na Trakt Królewski. Promocja w postaci opisu podróży Kaori Yoshidy może pomóc to zmienić – dodaje. Tym bardziej że autorka była oczarowana Warszawą. Jej wyobrażenie zdecydowanie odbiegało od rzeczywistości. Przede wszystkim doceniła to, co według naszych deweloperów należałoby zniweczyć i zabudować, czyli rozległe tereny zielone, położone w centrum. – W Japonii niespotykane jest, aby w miastach było tyle drzew i parków – zachwycała się Kaori Yoshida. 

BaltMet Promo
Warszawa przewodniczy w tym roku w organizacji BaltMet, która służy rozwojowi regionu Morza Bałtyckiego. Projekt unijny BaltMet Promo jest realizowany przez pięć miast wiodących: Warszawę, Berlin, Helsinki,
Wilno i Rygę oraz sześć innych metropolii krajów nadbałtyckich. W ramach projektu powstaje wspólny branding regionu. 
Marzena Zarzycka

2011-09-27 16:23:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter