Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Alfa Star kolejnym biurem od zniżek

Agenci dostają sygnały od klientów, że w rodzimych biurach Alfa Star mogą zakupić tę samą wycieczkę 10 proc. taniej, pod warunkiem że kupią ją u nich. Touroperator zaprzecza tym doniesieniom.

Sprawa jest delikatna, agenci nie chcą ujawniać swojej tożsamości, ale przyznają, że sytuacja z całą pewnością ma miejsce. – To bez wątpienia się dzieję – mówi agent z Radomia.
– Mój klient zupełnie przypadkowo przyznał, że był ostatnio w Egipcie
z Alfa Star. Wyjazd był pod koniec kwietnia, z zakwaterowaniem w hotelu Amway, Soma Bay. Na pytanie, dlaczego do nas nie zajrzał, odpowiedział, że w rodzimym biurze Alfy zawsze dają rabat – dodaje.
Biura sprzedające ofertę Alfa Star czują się oszukane. – Dostajemy mnóstwo telefonów od klientów – mówi agentka pragnąca zachować anonimowość. – Pytają się, czy my też dajemy zniżki. Wielu agentów jest oburzonych – dodaje. Taka praktyka byłaby bardzo krzywdząca dla pośredników, którzy nie mogą oferować żadnych rabatów. – My nawet stałym klientom nie możemy oferować zniżek, bo grozi za to kara umowna nawet w kwocie 20 tys. zł – mówi agent z Radomia. Touroperator oferuje agentom prowizje w kwocie 11,5 proc. – Nawet jeżeli klient otrzyma 5 proc. zniżki, to i tak Alfa zarabia. Rabaty dawane klientom są w granicach 5-10 proc. – tłumaczy.
Agenci nie chcą ujawniać tożsamości, ponieważ obecnie na rynku
turystycznym warunki dyktuje touroperator, nie tak jak dawniej agent. Agenci muszą osiągać konkretne wyniki sprzedaży. Zabiegają o ofertę niektórych touroperatorów, ale bezskutecznie.
Inna agentka przyznaje, że nie słyszała o rabatach oferowanych w rodzimych biurach Alfa Star, ale zwraca uwagę na coś innego. – Na stronie internetowej Alfa Star była promocja mówiąca o tym, że klienci dostaną gadżet, jeżeli zakupią u nich wycieczkę – mówi specjalista ds. turystyki z biura w Łodzi. – Uważam, że dla nas agentów jest to krzywdzące – dodaje.
Podobne doniesienia pojawiły się również w sieci. – Klientowi mówią, że to zniżka pracownicza i tylko dla niego, a tymczasem od 2008 r. w ten sposób moich dwunastu klientów dostało rabaty od Alfa Star – wypowiedź z forum. Inny uczestnik dyskusji pyta: – Czy zdarzyło sie wam, że Alfa udziela zniżek klientom i to 10-proc., jeśli się tylko u nich wykupi? Bo ja już mam kolejny sygnał od klientów, że tak właśnie robią – dodaje. Agenci twierdzą, że klienci otrzymują zniżki, dzwoniąc na infolinie, oraz w rodzimych biurach Alfa Star.Touroperator wyjaśnia, że taki proceder na pewno nie ma miejsca. – Pracownicy naszych salonów firmowych nie mają uprawnień do udzielania rabatów klientom, którzy dotychczas nie korzystali z wyjazdów z naszym biurem – mówi Małgorzata Kozakowska, dyrektor marketingu i reklamy Alfa Star. – Nie ma takiej sytuacji, że klient, który po raz pierwszy przychodzi do salonu firmowego, otrzymuje ofertę wraz z dodatkową zniżką – dodaje. Małgorzata Kozakowska informuje, że uprawnienia do udzielania rabatu ma jedynie kierownik działu rezerwacji i może udzielić rabatu tylko w przypadku stałych, lojalnych klientów Alfa Star. – Stałym klientem jest osoba wykupująca ofertę w biurze agencyjnym, bezpośrednio w naszym salonie oraz online – wyjaśnia.
Dla touroperatora najważniejszą informacją płynącą z tych doniesień powinno być to, że agenci, którzy sprzedają jego ofertę, czują się oszukiwani. A ich zdanie powinno być dla Alfa Star najważniejsze. AWW

2012-05-31 16:40:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter