Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Ludzie branży

»

A  |   B  |   C  |   D  |   E  |   F  |   G  |   H  |   I  |   J  |   K  |   L  |   M  |   N  |   O  |   P  |   R  |   S  |   T  |   U  |   W  |   Z  |   Ł
Matląg Małgorzata - Sylwetka

Klienta traktować indywidualnie

Małgorzata Matląg, dzięki takiej strategii, pod koniec 2016 roku została prestiżowym agentem Itaki.

W prowadzeniu biura właścicielka Savoy Tours od zawsze kieruje się prostą zasadą: indywidualnie traktować każdego klienta, tak by możliwie najlepiej dopasować ofertę do jego potrzeb i oczekiwań. Ta strategia się opłaca. Pod koniec 2016 r. prowadzone przez nią biuro podróży zostało prestiżowym agentem BP Itaka. – Jestem dumna z tego wyróżnienia, bo jego zdobycie to ciężka praca, zwłaszcza na tak małym rynku jak bocheński. To miłe podziękowanie za poświęcenie i trud jaki mój zespół włożył w osiągnięcie pułapów sprzedażowych, jednocześnie dobra zachęta do podejmowania dalszych wysiłków – komentuje otrzymanie tytułu Małgorzata Matląg i zapewnia, że jest na najlepszej drodze, by ten sukces powtórzyć również w kolejnym sezonie.

Na konkurencję się nie oglądam

Jaki jest jej przepis na powodzenie na rynku? Właścicielka Savoy Tours podkreśla, że podstawą jest znajomość oferty touroperatorów. – W dzisiejszych czasach turyści są bardzo dobrze wyedukowani podróżniczo, dlatego my musimy być na bieżąco z ofertami, kierunkami, inaczej nie obsłużymy klienta na najwyższym poziomie – mówi Matląg i dodaje. – Kładę nacisk na to, by moi pracownicy stale się doszkalali. Uczestniczymy w study tourach, dokształcamy na webinariach i szkoleniach sprzedażowych.

Istotny wpływ na sukcesy mają sami pracownicy. Jak zaznacza właścicielka Savoy Tours, pracuje z ludźmi zaangażowanymi w wykonywane obowiązki, chętnie uczącymi się nowych rzeczy, mającymi dobry kontakt z klientami. - Mam szczęście, bo dziś niezwykle trudno znaleźć takie osoby.

Posiadanie zaufanego, a przy tym zgranego zespołu nabiera dużego znaczenia na wymagającym rynku jakim jest Bochnia. W 30-tysięcznym mieście działa około dziesięciu biur podróży. Konkurencja jest więc duża, Małgorzata Matląg zapewnia jednak, że się jej nie boi. – Co prawda jest między nami rywalizacja, ale się szanujemy i nie wchodzimy sobie w drogę. Zresztą nie oglądam się na konkurencję, bo skupiam się na tym, by jak najlepiej obsłużyć klientów. Nie ukrywam też, że mam atuty, którymi łatwiej jest mi ich zdobyć: biuro zlokalizowane jest w popularnej galerii handlowej, działa 7 dni w tygodniu, w dodatku do godzin wieczornych, kiedy inne biura są już dawno zamknięte – wylicza właścicielka Savoy Tours.

Pewna pozycja na lokalnym rynku pozwala Małgorzacie Matląg snuć odważne plany na przyszłość. Marzy jej się otwarcie oddziału biura, najlepiej gdzieś w Małopolsce. – Myślę, że w najbliższych latach zrealizuję wreszcie ten plan – deklaruje.

Podróż – która zmieniła życie

Odważne decyzje to specjalność właścicielki bocheńskiego biura. Jedną z nich było związanie się z turystyką. Matląg, jako absolwentka technikum budowlanego, swoje zawodowe życie widziała w biurze projektowym. Plany zmieniła pod wpływem podróży samochodowej po Europie jaką odbyła wraz ze znajomymi po ukończeniu technikum. – Bardzo podobał mi się klimat towarzyszący podróży. Po powrocie do domu stwierdziłam, że zamiast z inżynierią zwiążę się z turystyką. Do dziś profesor, który uczył mnie w technikum dokumentacji budowlanej, zresztą klient mojego biura, nie może mi wybaczyć tej decyzji – wyjawia z uśmiechem Matląg.

Turystykę poznawała w teorii i praktyce. Jeszcze w czasie studiów związała się z dwoma bocheńskimi biurami podróży, w których zdobywała pierwsze szlify w branży. Po trzech latach zdecydowała się na stworzenie własnego biura. Wpływ na podjęcie decyzji miał m.in. fakt, że w mieście otwierała się właśnie galeria handlowa, touroperatorzy chętniej współpracowali z agentami, a początkujący przedsiębiorcy mogli uzyskać dofinansowanie z Unii Europejskiej. Przede wszystkim jednak Matląg od zawsze wiedziała, że chce pracować na własny rachunek. – Dziś myślę, że to było czyste wariactwo. Gdybym jeszcze raz miała podejmować decyzję o otwarciu biura, pewnie bym się nie zdecydowała – komentuje Matląg i wyjaśnia. – Choć wiedziałam z czym wiąże się prowadzenie biura, rozkręcenie działalności, zwłaszcza zdobycie zaufania klientów, było bardzo trudne. Miałam wiele chwil zwątpienia, wytłumaczyłam sobie jednak, że nie po to włożyłam tyle pracy w powołanie Savoy Tours do życia, żeby je zamykać. To zmieniło moje nastawienie. Potem było już tylko lepiej. 

Dziś, siedem lat od tych wydarzeń, po wielu trudnościach nie ma już śladu. Savoy Tours zdołało wyrobić sobie silną markę na lokalnym rynku, Matląg zarzadza 3-osobowym zespołem pracowników. Mimo że praca wypełnia prawie cały jej czas, nie rezygnuje z hobby. Kilka razy w tygodniu odwiedza siłownię, jeździ na rowerze. – Kiedy tylko nadarzy się okazja organizuję wypady w ukochane góry. Tam ładuję akumulatory!

Curriculum vitae

Małgorzata Matląg, ur. 09.09.1984 r. w Bochni, absolwentka turystyki i rekreacji na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Z turystyką związana od 2007 r., kiedy związała się z bocheńskimi biurami podróży. W 2010 r. założyła biuro podróży Savoy Tours, które prowadzi do dziś; panna; zainteresowania: aktywny wypoczynek, rowery, góry, podróże.

 

 

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter