Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Ludzie branży

»

  |   A  |   B  |   C  |   D  |   E  |   F  |   G  |   H  |   I  |   J  |   K  |   L  |   M  |   N  |   O  |   P  |   R  |   S  |   T  |   U  |   W  |   Z  |   Ł
Robak Małgorzata sylwetka

W turystyce nic nie jest pewne na 100 procent

 

Małgorzata Robak: Prowadzenie biura agencyjnego wymaga mądrego zarządzania finansami i dalekosiężnego przewidywania.

 

 

Biuro agencyjne Gosia Tour w Brzesku w ubiegłym roku obchodziło swoje dziesiąte urodziny. Jego właścicielka Małgorzata Robak od początku prowadziła działalność dwutorowo - rozwijała własny biznes, tworząc biuro, które cieszy się zaufaniem klientów, i jednocześnie angażowała się w projekty społeczne. Starania te zaowocowały nagrodą Orły Turystyki za 2018 i 2019 rok (pierwsze i drugie miejsce w Brzesku – wybór klientów), a także podziękowaniami od burmistrza Brzeska za zaangażowanie w rozwój gminy Brzesko, od marszałka województwa małopolskiego za współpracę przy projekcie „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce” oraz od lokalnych instytucji za sponsoring.

 

Satysfakcja z zaskoczenia

Małgorzata Robak, choć nie planowała kariery zawodowej w turystce, dziś zapewnia, że pokochała swoją pracę i spełnia się w niej. Do biura podróży trafiła przypadkiem. - Chciałam zostać nauczycielką albo księgową, bo uwielbiałam zagłębiać się w cyferkach. Kiedy jednak dowiedziałam się, że zwolniło się miejsce w jednym z biur podróży w Brzesku, zgłosiłam się, myśląc, że będzie to tylko tymczasowe zajęcie. Los chciał inaczej, w tym biurze przepracowałam 15 lat i utknęłam w branży turystycznej na dobre – wspomina. Na otwarcie własnej agencji zdecydowała się po zakończeniu współpracy z biurem podróży, mimo że trwał wtedy kryzys ekonomiczny. – Gosia Tour wystartowało 27 marca 2009 roku. Nazwa może trywialna, ale chciałam, aby moi klienci odnaleźli mnie samą w moim własnym już biurze - tłumaczy. Małgorzata Robak postawiła przede wszystkim na sprzedaż agencyjną. – Na początku nie było łatwo podpisać umowy z touroperatorami czy przewoźnikami autokarowymi, a bez nich moja firma nie miałaby racji bytu. Najdłużej walczyłam o Sindbada i Itakę, bo biura te miały już w okolicy swoich agentów. Od początku jestem również organizatorem, aby móc być w pełni profesjonalnym dawcą usług turystycznych w zależności od zapotrzebowania – mówi agentka. Jako organizator działa na niedużą skalę, oferując wyjazdy krajowe i zagraniczne w formie pakietów dynamicznych zakładom pracy, instytucjom, szkołom i indywidualnym turystom. Agentka od początku cieszyła się sympatią klientów. – Wieloletnia praca w turystyce w moim mieście pozwoliła mi z łatwością zdobyć zaufanie klientów, których już przecież osobiście znałam. To także zasługa mojego zespołu, którego profesjonalizm i sumienną pracę bardzo cenię - podkreśla Małgorzata Robak. – Nawet w dobie internetu klienci chcą z nami rozmawiać i kupować w biurach stacjonarnych, potrzebują naszej fachowej rekomendacji. Dla współczesnych turystów ważne są szybkie przemieszczanie się i dobre hotele z rozbudowaną infrastrukturą. Pandemia tylko w niewielkim stopniu zmieniła preferencje klientów, którzy częściej pytają o transport własny i kameralne obiekty, ale widać, że bardzo tęsknią za wczasami samolotowymi z czasów przed pandemią – zauważa agentka. 

Zdaniem właścicielki Gosi Tour, aby utrzymać się na konkurencyjnym rynku i osiągać dobre wyniki sprzedażowe, trzeba po prostu robić swoje jak najlepiej, ale w ramach zdrowej konkurencji, wystrzegając się nieuczciwych praktyk.

 

Ciepła, przyjazna atmosfera

Zapytana, czym wyróżnia się jej biuro na tle konkurencji, Małgorzata Robak wymienia, oprócz profesjonalizmu popartego wieloletnim doświadczeniem, także zaangażowanie zespołu na każdym etapie obsługi klienta i pomoc w najdrobniejszych nawet sprawach. Nie mniej ważna jest ciepła, przyjazna atmosfera w biurze, a nawet nietuzinkowy wystrój wnętrza, które wypełniają pamiątki przez lata przywożone z różnych zakątków świata i które pachnie kawą. Od pracowników Małgorzata Robak wymaga sumienności, dokładności i uśmiechu. - Sprzedajemy przecież marzenia, więc powaga sztywniaka nie wchodzi w rachubę - mówi agentka.– Pracowników nie zmieniam często, kieruje się zasadą, że dobry, sprawdzony, wyszkolony pod moim okiem pracownik to prawdziwy skarb i kapitał mojej firmy. To on w dużej mierze decyduje o jej sile, pomyślności i rozwoju - dodaje.

Jeszcze kilka miesięcy temu Małgorzata Robak planowała otworzyć kolejne biuro. – Przyszłość wydawała się świetlana, w moim biznesie miało być bajkowo. Teraz muszę walczyć o przetrwanie i utrzymanie pracowników. Walka jest bardzo nierówna, bo przeciwnik jest nieobliczalny. W turystyce nic nie jest pewne na 100 procent, to kapryśna i niestabilna branża, w której nie wszystko od nas zależy, ale mimo przeciwności staramy się trwać na posterunku i pomagać naszym klientom – mówi agentka. Choć sytuacja jest trudna, właścicielka Gosi Tour nie traci optymizmu. – Studia ekonomiczne nauczyły mnie mądrze zarządzać finansami i dalekosiężnie przewidywać. Póki trwa hossa, jest dobrze, ale trzeba pamiętać, że w każdej chwili może nas zaskoczyć bessa, wiec bądźmy na to przygotowani – konkluduje Małgorzata Robak.

 

CV

 

PRYWATNIE: urodziła się w 1965 roku w Jadownikach koło Brzeska. Absolwentka Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny). Jest mężatką i mamą dwóch synów. W wolnych chwilach czyta literaturę fachową z dziedziny turystyki, interesuje się ekonomią, a jej pasją, którą zaraziła również swoje dzieci, są puzzle.

 

ZAWODOWO: Przed założeniem własnego biura pracowała między innymi jako referent ds. administracyjnych, księgowa w firmie budowlanej, wykładowca w policealnej szkole. Jest członkiem OSAT-u i TOO (Turystycznej Organizacji Otwartej). NEL

(10.2020)


 

powrót

 
.

»







Forum Biur Podróży przeniesione na marzec 2021


















Czytaj cyfrowe wydania Wiadomości Turystycznych >>>


Sylwetka

»



»Małgorzata Robak, właścicielka biura podróży Gosia Tour w Brzesku.
 
» więcej
Newsletter

»

Zamów newsletter