Nie kupuj lojalności, jeśli nie jesteś gotów za nią płacić
Wykłady zaprezentowane podczas I Ogólnopolskiego Forum Agentów cieszyły się dużym zainteresowaniem.
Największy entuzjazm wzbudziło wystąpienie prof. Magdaleny Kachniewskiej z SGH, poświęcone budowaniu lojalności klienta. Jak wyjaśnia prof. Kachniewska, musimy się nauczyć rozróżniać rodzaje lojalności. Najbardziej przywiązująca, a co za tym idzie opłacalna, jest lojalność emocjonalna. Dobre skojarzenia, indywidualizacja oferty, natychmiastowa odpowiedź na oczekiwania konsumenta – to rodzi stały związek z agentem i bezpośrednio przekłada się na efektywność sprzedaży oferty. Lojalność klienta nie powinna być oparta na motywacjach finansowych. Taka wierność kończy się z końcem „opłacalności”. Podobnie jest z wszelkiego rodzaju prezentami – „przekupstwo” nie prowadzi do prawdziwej lojalności – klienci będą wracać, z żądaniem kolejnych „prezentów”. PAX
Pełna relacja w następnym numerze Wiadomości Turystycznych (WT 24)
27 listopada, I Ogólnopolskie Forum Agentów, Centrum Konferencyjne Adgar Plaza, Warszawa
2012-12-05 16:31:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»