Accor Hotels rezygnuje ze sprzedaży nie swoich ofert
Accor Hotels nie będzie już prowadził przez swoją stronę internetową sprzedaży hoteli nienależących do sieci. Projekt zainicjowany w 2015 roku nie spełnił oczekiwań, donosi agencja Reuters.
W 2015 roku Accor Hotels uruchomił na swojej stronie internetowej rezerwację noclegów w niezależnych hotelach, nienależących do sieci. W ten sposób koncern chciał zawalczyć z dużymi agentami internetowymi typu Booking.com czy Expedia, przez których politykę marże obiektów mocno spadały. – Grupa podjęła decyzję o wstrzymaniu sprzedaży oferty niezależnych hoteli na swojej stronie internetowej pod koniec 2017 roku z uwagi na niezadawalające wyniki – mówi rzeczniczka Accor Hotels, potwierdzając tym samym informacje magazynu branżowego „L‘Echo Touristique”.
Celem przyświecającym przedsięwzięciu było udostępnienie do 2018 roku ofert z około 10 tys. hoteli, jednak do współpracy zgłosiło się tylko 2 tys. obiektów. Okazało się też, że klienci korzystający ze strony internetowej koncernu rezerwowali raczej noclegi w obiektach marek należących do grupy, takich jak Pullman, Mercure, Ibis, czy Raffles. Z kolei lepsze pozycjonowanie małych hoteli w serwisie oznaczałoby konieczność poczynienia inwestycji marketingowych.
Koszt uruchomienia projektu szacowany był na 22 mln euro, dodatkowo koncern zapowiadał, że przeznaczy 225 mln euro na inwestycje w biznes internetowy. Accor Hotels zarządza ponad 4 tys. obiektów na całym świecie w różnych kategoriach cenowych.
2017-11-15 13:51:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»