Czytaj też
WIADOMOŚCI TURYSTYCZNE
NR 12 (402) 16-30 czerwca 2018
Z pierwszej strony
USA traci udziały w rynku
Stany Zjednoczone tracą na popularności jako kierunek turystyczny – uważa prezes U.S. Travel Association. Organizacja działa na rzecz zwiększenia liczby przyjazdów do kraju.
AccorHotels kupują udziały w Air France-KLM
Koncern hotelowy od wielu miesięcy kupuje udziały w różnych firmach turystycznych na całym świecie.
Komentarze
Touroperatorzy wracają do last minute?, Marzena German
Nie będzie nas czy będzie las?, Alicja Dąbrowska
Mundialowa gorączka, Tomasz Rosset
Rozmowa numeru
Polacy chcą jeździć na zorganizowane wakacje
O przyszłości rynku turystycznego w Polsce rozmawiamy z Krzysztofem Piątkiem, byłym prezesem Neckermann Podróże, obecnie prezesem Polskiego Związku Organizatorów Turystyki.
Prawo
Poznaj zapisy nowej ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach
Dominik Borek, radca prawny z MSiT wyjaśnia znaczenie regulacji zastosowanych w nowej ustawie turystycznej.
Branża
Grupa TUI reorganizuje zarząd
Touroperator przygotowuje biznes do nowych wyzwań.
PIT utworzy ośrodek mediacji
Nowa instytucja ma polubownie rozwiązywać spory klientów z biurami.
Branża nie ucieknie od internetu
Za dziesięć lat większość Niemców będzie mieć dostęp do internetu, a to oznacza, że zmieni się sposób, w jaki turyści będą szukać i rezerwować wyjazdy.
ASTA walczy o dobre imię agentów
Amerykańskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych dementuje kłamliwe informacje.
Rząd nie dba o turystykę
Zespół merytoryczny ds. turystyki przy Konwencie Marszałków Województw RP skierował list otwarty do premiera Morawieckiego.
Izby
Szkolenia z unijnym dofinansowaniem
WIT zaprasza na szkolenie
Regiony
Zdefiniujmy „naszość” Mazowsza
Choć Mazowsze jest już wyróżnialną marką, niezbędne są działania promocyjne, by tę markę wzmocnić.
Sonda
Czy city breaki mogą stać się filarem sprzedaży w biurach podróży?
Mówią: Romuald Ząbek, My Travel Lublin, Agnieszka Dybaś, Kiosk z wakacjami, Konstancin Jeziorna, Barbara Dobrowolska, Panda Voyage, Tczew, Mira Jastrzębska, Maxi Travel, Siedlce
Targi
O atrakcjach i turystyce weekendowej w Chorzowie
Po raz szósty odbyły się Targi Turystyki Weekendowej Atrakcje Regionów.
Wyłoniono czterech nowych dyrektorów ZOPOT-ów
POT rozstrzygnęła konkurs na stanowiska dyrektorów zagranicznych ośrodków POT. Do obsadzenia było aż pięć placówek.
Zagranica
Wysokie zyski linii lotniczych
Wolne niedziele w internecie
Dubaj oferuje kartę miejską
Destynacje
Do Wilna częściej na weekend
Zmienia się struktura wyjazdów polskich turystów na Litwę.
Ludzie
Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej we władzach ETC
Robert Andrzejczyk został wybrany wiceprezesem European Travel Commission (ETC) i tym jest samym pierwszym Polakiem w kierownictwie tej organizacji.
Destynacje
Słoneczny Brzeg w Bułgarii wśród najtańszych destynacji
Carvoeiro najpiękniejszą plażą w Europie
Wyspy Zielonego Przylądka coraz popularniejsze
Lufthansa z nową niskobudżetową taryfą
Włosi otwierają plażę tylko dla młodych
Przewodnicy w Pradze tylko z licencją
Władze stolicy Czech regulują oprowadzanie.
Izrael: kierunek wypoczynek
„Dwa Słoneczne Miasta, Jedna Podróż” – to hasło ostatniej kampanii Izraela.
Arsenal Londyn promuje Rwandę
Reklama na koszulkach ma zwiększyć rozpoznawalność kraju.
Temat numeru
Biura powinny się angażować w turystykę poprzemysłową
Turystyka poprzemysłowa w Polsce rozwija się, choć na popularności zyskuje raczej wśród klientów indywidualnych. Organizatorzy turystyki i agenci dopiero się do niej przekonują.
Barometr
Sprzedaż rośnie jak temperatura, Wojciech Skoczyński
Włochy już nie „straszą” na rynkach, Konrad Ryczko
Prawo
Pięć obowiązkowych punktów RODO do wdrożenia w biurze
W dniu 25 maja weszło w życie RODO, które nakłada między innymi na biura
podróży nowe obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych.
Urząd Marszałkowski sprawdzi wpłaty na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
Jaki urząd kontroluje przedsiębiorców branży turystycznej?
Czy kontrola może się odbyć pod nieobecność przedsiębiorcy?
Co może być kontrolowane?
Poradnia
Reklamuj się klientami
O content marketingu, czyli promowaniu się w oparciu o interesujące treści, mówi się od dawna. W końcu nic tak nie wciąga w „rozmowę” z marką jak jej historia.
Kronika
Przyznano nagrody Magellana
Smakowita inauguracja kampanii
Polska promowała się w Izraelu
Sylwetka
Rozwój biura to ciągłe doskonalenie
Anna Piotrowska-Süzer uważa, że Diamenty Forbesa to ukoronowanie kilkunastu lat jej pracy.
Ankieta
Mógłbym żyć w górach, ale cenię bliskość ludzi
Jurek Świerczyński, szef biura Almatramp z Łodzi.
Personalia
Barbara Tutak pokieruje Warszawską Organizacją Turystyczną
Anna Księżnik w Muzeum Polskiej Wódki
Piotr Dwurnik w zarządzie świętokrzyskiej ROT