DESTYNACJE
W Japonii przybywa turystów, ale brakuje osób do ich obsługi
Japońska turystyka odżywa po pandemicznym przestoju. Od stycznia do kwietnia odnotowała niemal 7 mln przyjazdów turystów (głównie z krajów azjatyckich). Prognozy na ten rok mówią o 21 mln przyjazdów odwiedzających (dla porównania - w 2019 było ich 31 mln). Z dobrych wyników nie pozwalają się do końca cieszyć braki siły roboczej potrzebnej do obsługi gości. Odczuwa je przede wszystkim sektor hotelarski. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę finansową Teikoku Databank, odsetek operatorów hotelowych, którzy borykają się z niedoborem siły roboczej, zaczął gwałtownie rosnąć w drugiej połowie 2022 r. Według badania, które objęło około 100 firm, w kwietniu 75 proc. ankietowanych stwierdziło, że boryka się z niedoborem stałych pracowników, a 78 proc., że brakuje im pracowników w niepełnym wymiarze godzin. To zmusza obiekty do ograniczania rezerwacji lub zmniejszania dostępności pokoi. Zdaniem Teikoku Databank jeśli sytuacja będzie się utrzymywać, „możliwe jest spowolnienie tempa ożywienia w branży hotelarskiej z powodu niezaspokojenia popytu”. MO, foto Pixabay
2023-07-10 07:18:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»