2024 rok był pierwszym pełnym rokiem funkcjonowania Lotniska Warszawa-Radom po jego ponownym otwarciu w kwietniu 2023 roku. W tym czasie port obsłużył 112 610 pasażerów,czyli o ponad 9 proc. więcej w porównaniu z wynikiem na koniec 2023 roku, kiedy to z usług lotniska skorzystało 103 418 podróżnych. W samym grudniu było ich 2 977.
Port w Radomiu jako najmłodsze lotnisko w Polsce wspiera mobilność i rozwój regionu przy jednoczesnym zapewnieniu możliwości przejęcia części ruchu niskokosztowego i czarterowego od Lotniska Chopina w Warszawie – czytamy w komunikacie prasowym.
Obecnie lotnisko oferuje regularne połączenia do Rzymu obsługiwane przez PLL LOT oraz do Larnaki na Cyprze realizowane przez Wizz Air. Trwają intensywne rozmowy z przewoźnikami i biurami podróży w celu rozszerzenia siatki połączeń o nowe regularne kierunki oraz połączenia wakacyjne.
- Lotniska, zwłaszcza regionalne, należy traktować jako elementy infrastruktury publicznej, podobne do dróg czy dworców. Zapewniają one mobilność mieszkańcom i przyczyniają się do wzrostu wartości regionu. W Radomiu wciąż widzimy potencjał na rozwój i chcemy, aby lotnisko odgrywało coraz ważniejszą rolę w regionalnym ekosystemie transportowym. Rozmawiamy z przedstawicielami Radomia i przewoźnikami, by ogłosić kolejne, atrakcyjne dla pasażerów kierunki. Mimo ograniczonej siatki połączeń, Lotnisko Warszawa-Radom obsługuje w sezonie letnim około 20 tys. pasażerów miesięcznie. Port ma potencjał, by w przyszłości stać się alternatywą dla coraz bardziej obciążonego Lotniska Chopina, szczególnie w kontekście przewidywanych braków slotów po 2026 roku – podsumowuje Marcin Danił, członek zarządu PPL ds. sprzedaży i finansów. MG