Przedstawicielki agencji promocji turystycznej Francji - Atout France zorganizowały w Warszawie konferencję prasową, w czasie której podsumowały ubiegły rok i przedstawiły nowości w ofercie Francji przygotowane dla turystów na ten rok.
Spotkanie rozpoczęło się od przytoczenia przez Ilonę Perrot ubiegłorocznych statystyk dotyczących turystyki we Francji. Kraj odwiedziło 100 mln zagranicznych turystów, co dało mu pierwsze miejsce wśród destynacji na świecie pod względem popularności.
Duża w tym zasługa wielkich wydarzeń: letnich igrzysk olimpijskich oraz ponownego otwarcia katedry Notre Dame po trwającym 5 lat remoncie (w ciągu dwóch i pół miesiąca od otwarcia świątyni w połowie grudnia 2024 r. odnotowano aż milion wejść). Przychody z turystyki osiągnęły w tamtym roku 71 mld euro (+12 proc. rdr).
Wśród odwiedzających sporą grupę stanowili Polacy, których przybyło 810 tys., o 13 proc. więcej niż w 2023 r. Zdaniem Perrot przyczyną ich większego zainteresowania były nie tyle wielkie wydarzenia, co obserwowane od kilku lat bogacenie się polskiego społeczeństwa, które pozwala większej niż wcześniej liczbie obywateli na realizowanie podróży zagranicznych.
Wyższa o 10 proc. liczba rezerwacji pobytów we Francji w okresie styczeń – marzec każe przypuszczać, że 2025 r. będzie kolejnym dobrym rokiem. Tym razem Francja chce przyciągnąć do siebie atrakcjami kulturalnymi, w tym ponownym otwarciem Wielkiego Pałacu w Paryżu, 1000-leciem miasta Caen oraz otwarciem dwóch muzeów poświęconych Paulowi Gauiginowi i Paulowi Serusier’owi. MO, foto MO