Radca ds. Turystyki Ambasady Hiszpanii w Warszawie, Patronato Provincial de Turismo de Costa Blanca i linie lotnicze Wizz Air zaprosiły dziennikarzy na śniadanie biznesowe, aby podsumować ruch turystyczny z Polski do Hiszpanii ze szczególnym uwzględnieniem Costa Blanki.
Spośród 93,8 mln turystów, którzy przyjechali do Hiszpanii w ubiegłym roku, 2,43 mln stanowili Polacy. To o 30 proc. więcej niż w 2023 r. i o 40 proc. więcej, porównując sezony zimowe (styczeń - kwiecień) 2024 i 2023.
Polacy najchętniej wypoczywali na Wyspach Kanaryjskich (22,3 proc. wszystkich przyjazdów Polaków do tego kraju), w regionie Walencji (18,5 proc.) i Andaluzji (18,4 proc.). Ich średnie dzienne wydatki w Hiszpanii wynosiły 189 euro, a więc więcej niż turystów z Wielkiej Brytanii i Francji (po 176 euro) czy Niemiec (165 euro).
Przedstawiciele Costa Blanki podczas prezentacji zapoznali dziennikarzy z możliwościami wypoczynku w regionie, zwracając uwagę, że w ub. r. odnotowano 846 tys. pasażerów połączeń lotniczych między Polską a Alicante (+57 proc. rdr.), przez co Polacy stanowią obecnie 6. największy rynek źródłowy dla lokalnej turystyki. W tym roku przedstawiciele branży turystycznej z Costa Blanki będą promować region podczas dwóch wydarzeń B2B w Polsce: roadshow organizowanego przez BP Nekera w marcu i podczas warsztatów AllinTOO w drugiej połowie roku. MO, foto MO