Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Dyrektywa ściślej ochroni konsumentów
Choć unijna dyrektywa turystyczna przyniesie przedsiębiorcom sporo ułatwień, nowe prawo jeszcze długo nie będzie obowiązywało w Polsce. więcej...
Jordania dopłaca polskim przedsiębiorcom
Do leżącej na Bliskim Wschodzie Jordanii coraz częściej przyjeżdżają turyści z Polski. Jordańska Izba Turystyczna już zauważyła potencjał, który w nich drzemie, teraz chce zwiększyć liczbę Polaków zachęcając rodzime biura podróży atrakcyjnymi warunkami współpracy. więcej...
Promocja | Jak stosować procedurę VAT marża w usługach turystycznych?
Od 1 kwietnia br. zmienił się sposób naliczania podatku VAT w działalności turystycznej. Pojawiła się nowa definicja marży. więcej...
Sprzedaż biletów lotniczych bez GDS-ów?
IATA pracuje nad nowym systemem dystrybucji biletów lotniczych, który umożliwiłby przewoźnikom sprzedaż bezpośrednio poprzez agentów w ten sam sposób, jak poprzez ich własne strony internetowe. więcej...
Księgarnia WT | System informacji a ruch turystyczny
Autor: J. Merski, J.P. Piotrowski Informacja turystyczna stała się towarem, bez którego nie może już funkcjonować turystyka jako ważna część gospodarki świata. Dzięki zastosowaniu nowych metod zarządzania i organizacji, nowych produktów i marketingowych sposobów zachęcania różnych grup odbiorców do korzystania z ofert turystycznych ... więcej...
Fundusz zaciągnie pożyczkę na rozpoczęcie działalności
Zamiast dotacji z budżetu państwa na rozpoczęcie działalności Turystyczny Fundusz Gwarancyjny zaciągnie z niego pożyczkę, którą zwróci w ciągu roku. Ma to uchronić fundusz przed opodatkowaniem. więcej...
Niemiecki TUI krytykowany za "wycinanie" agentów
Jeszcze niedawno o praktykach TUI Poland rozmawiała cała branża. Dziś ciekawie robi się za niemiecką granicą. Szef TUI Deutschland zamierza zakończyć współpracę z jedną trzecią agentów. więcej...
Jak prawidłowo przeprowadzić postępowanie reklamacyjne?
Wakacje to okres największego ruchu w branży turystycznej, a co za tym idzie także największej liczby reklamacji klientów. Przepisy prawa nakładają na organizatora obowiązek rozpatrywania skarg klientów w określony sposób i w określonych terminach, ale poważne potraktowanie tego zagadnienia może bardzo pozytywnie wpłynąć na reputację touroperatora. więcej...
W dużym mieście lepsza franczyza
Profesjonaliści są zgodni co do faktu, że decyzja o rodzaju działalności agencyjnej powinna zależeć od lokalizacji biura, a co za tym idzie od realnych szans na pozyskanie licencji na sprzedaż oferty wiodących touroperatorów. Duże miasta to raczej miejsce na biura franczyzowe, mniejsze na samodzielną agencję turystyczną. więcej...
Branża potrzebuje silniejszej reprezentacji
Polsko-Azjatycka Izba Turystyki to organizacja, która chce reprezentować interesy branży turystycznej. Została powołana w wyniku rozczarowania obecnie funkcjonującym samorządem branżowym. Jednak czy za mocnymi deklaracjami idzie realna siła? Rozmowa z Arturem Piszczkiem. więcej...
Księgarnia WT| Promocja i informacja turystyczna
Autor: Z. Kruczek, L. Mazanek, B. Walas Kompleksowe ujęcie problematyki promocji i jej instrumentów - reklamy, public relations, itp. Organizacja i finansowanie promocji w Polsce i wybranych krajach Europy. więcej...
Procedura chargeback uregulowana
Udało się wypracować nowe zasady realizacji procedury chargeback. Zanim bank ściągnie pieniądze z konta agenta, klient będzie musiał ubiegać się o zwrot w urzędzie marszałkowskim. Zmiana jest efektem działania samorządu. więcej...
PIT pisze w sprawie zniesienie wiz do USA dla Polaków
Nowa ustawa imigracyjna, którą pod koniec maja przyjęła Komisja Senatu USA, zawiera zapisy przewidujące zniesienie wiz dla polskich turystów. Poparcie dla zmian w liście otwartym do kongresmanów wyrazili przedstawiciele polskiej i amerykańskiej branży turystycznej. więcej...
Sprzedaż własna nie zastąpi agencyjnej
Dla większości touroperatorów najważniejszym kanałem dystrybucji oferty pozostaje zewnętrzna sieć agencyjna. Jednak widać na rynku próby zmniejszenia udziałów agentów w sprzedaży produktów. Niektórzy spośród organizato- rów wyraźnie koncentrują się na własnych kanałach dystrybucji. Strategia ta spotkała się z szerokim odzewem w branży i wywołała pytanie o to, czy wytyczonym szlakiem podążą inni. więcej...
MEN: wystarczy zatrudnić pielęgniarkę na kolonii
Biura podróży, które organizują wypoczynek dzieci i młodzieży często borykają się z problemem zapewnienia odpowiedniej opieki medycznej. Przepisy w tej kwestii nie są jednoznaczne a różnica pomiędzy kosztem zatrudnienia pielęgniarki w miejscu organizacji kolonii, a np. tylko podpisaniem umowy z ośrodkiem zdrowia może być znaczna. więcej...
SONDA Czy linie lotnicze powinny ubezpieczać się od upadłości?
Przeczytaj, jak na to pytanie odpowiedzieli nasi rozmówcy i dołącz się do dyskusji na naszym profilu na Facebooku. więcej... [KOMENTARZE (1)]
Pakiety dynamiczne ożywią Podlasie i Mazury
Portal, dzięki któremu będzie można własnoręcznie skomponować weekendowy albo tygodniowy wypoczynek, ruszył na początku lipca. Na Podlasiu, Suwalszczyźnie i Mazurach ruszyły Pakietyturystyczne.pl, czyli system sprzedażowy oparty na prowizji pobieranej od usługodawców. więcej...
Księgarnia WT | Informatyka w turystyce i rekreacji
Autor: Jerzy Berdychowski Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków turystyki i hotelarstwa, a także dla praktyków i osób zainteresowanych wykorzystaniem oprogramowania wspomagającego dystrybucję usług turystycznych. więcej...
Trójmiasto otwarte na Szwedów
Szwedzi są drugą po Rosjanach narodowością, którą Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna chce zachęcić do odwiedzenia Pomorza. W kwietniu odbyły się polsko-skandynawskie warsztaty branży turystycznej, obecnie trwa kampania promocyjna w Szwecji. więcej...
Reklama KRD to „prostactwo”
Cierpliwość przedstawicieli branży wobec doniesień medialnych, które powstają na bazie informacji prasowych Krajowego Rejestru Długów się kończy. Prezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki w ostrych słowach odniósł się do artykułu opublikowanego na łamach „Wirtualnej Polski”. więcej...

< 1   ...   330 331 332 333 334 336 337 338 339 340   ...   374 >
 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter