ROZMOWA NUMERU Budujemy wartość firmy. Jak podkreśla prezes Krzysztof Piątek, firma nie chce brać udziału w „wojnie cenowej”. Neckermann koncentruje swoją uwagę na zapewnieniu wysokiej jakości usług.
Z OKŁADKI: • Polska z produktem na ITB Zakończyły się największe targi turystyczne i podróżnicze na świecie – ITB Berlin 2015. Polska zaprezentowała się z nowym projektem stoiska narodowego oraz nową koncepcją promocji kraju. Czy skutecznie? • Gospodarka naturalnym miejscem turystyki Wicepremier Janusz Piechociński ożywił ideę powrotu turystyki do Ministerstwa Gospodarki.
BIURA: • Obiekty PRL-u na sprzedaż Stowarzyszenie Zarządców Obiektów Rekreacyjno-Turystycznych obchodzi swoje 10. urodziny. Jednym z jego głównych celów jest rekomendacje obiektów nieskategoryzowanych w ramach ustawy o usługach turystycznych. • TUI z ofertą dla młodych Chilled days, lively nights - takim hasłem promuje się TUI. Touroperator chce zachęcić młodych wycieczkami, których program opiera się na plażowaniu za dnia oraz nocnej zabawie w najpopularniejszych zagranicznych kurortach.
REGIONY: • Szlak dla podwodnych turystów W Goniądzu ( woj. podlaskie) powstał pierwszy w Polsce podwodny szlak turystyczny. Na turystów płetwonurków czeka 1800 m podwodnej przygody. • Podkarpackie z nowym szlakiem PROT tworzy nowy, sieciowy produkt turystyczny pod hasłem „ Karpacki szlak ogrodów i domów historycznych”. Prace nad nim będą prowadzone przez najbliższy rok, ale szlak ożyje już tego lata.
PRAWO: • Jak rozpatrzyć reklamacje klientów? Realizacja imprez w okresie zimowym wiąże się ze specyficznymi zagrożeniami dla klientów, które niejednokrotnie przejawiają się w późniejszych reklamacjach. • Umowa z klientem powinna być w formie pisemnej Ustawa o usługach turystycznych w art. 14 ust. 1 wskazuje, iż umowa o świadczenie usług turystycznych polegających na organizowaniu imprez turystycznych wymaga formy pisemnej.
PORADNIA: • Jak sprzedawać ofertę na Facebooku? Serwis społecznościowy już na stałe wpisał się w naszą codzienność. W Polsce korzysta z niego 9,2 mln użytkowników. Ten ogromny potencjał postanowili wykorzystać reklamodawcy i przedsiębiorcy.
SONDA: • Czy zaangażowanie osób popularnych gwarantuje sukces biura?