Według Łukasza Kijka, dziennikarza tvn24 Biznes i świat, niezbędne jest zacieśnienie współpracy między mediami a turystyką. Tylko tak można doprowadzić do zmiany wizerunku i wzrostu zaufania klientów. – Na temat każdej branży krążą jakieś stereotypy. Tego nie unikniemy. Ale można z nimi walczyć – pokazujcie dobre strony turystyki. Zakomunikujcie, że kojarzy się również z pozytywnymi przeżyciami i emocjami – uważa Kijek.
Przedstawiciele branży powinni częściej pojawiać się w opiniotwórczych mediach i informować o specyfice turystyki i mechanizmów nią rządzących. Ich obecność jest szczególnie ważna w sytuacjach kryzysowych (upadek biura podróży, wypadek autokaru, odwołanie samolotu). - Nie ma się co obrażać, że takie tematy są poruszane tylko informować, wyjaśniać co się stało. Tym sposobem do opinii publicznej dotrze przekaz, że turyści nie są pozostawieni sami sobie, że mają w branży turystycznej oparcie – radzi dziennikarz.
Potwierdza to Jarosław Kuźniar: - Im więcej wiedzy, porozumienia, rozmowy, tym mniej jest błędów, nieporozumień, emocji, już nie tylko po stronie klienta, ale i biura podróży.