Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Zakup Wakacji.pl wpisuje się w strategię rozwoju Wirtualnej Polski

Wirtualna Polska kupiła Enovatis SA wraz z trzema należącymi do spółki portalami turystycznymi. Transakcja zamknęła się kwotą 84 milionów złotych.


W 2014 roku Enovatis SA obsłużył 105 tys. polskich klientów, którzy skorzystali z usług jednego z trzech portali należących do firmy. Poza wakacje.pl i EasyGo.pl, spółka posiada jeszcze serwis wypoczynek.pl. Prezes Wirtualnej Polski powiedział, że transakcja ta jest konsekwentną kontynuacją strategii powiększania udziałów w rynku e-commerce w Polsce. – Zakup Enovatis to największa transakcja od połączenia WP i o2. Znacząco zbliża nas do przyjętego wówczas strategicznego celu, jakim jest osiągnięcie 50 proc. przychodów i EBITDA Grupy z rynku e-commerce. Inwestycja w segment turystyczny świetnie wpisuje się w naszą filozofię wspomagania Polaków w ich decyzjach konsumenckich, w tym przypadku dotyczących wyboru biura podróży i miejsca spędzania wolnego czasu – mówi Jacek Świderski, Prezes Wirtualnej Polski Holding. Grzegorz Czapski, VP Corporate Development Grupy Wirtualna Polska podkreśla natomiast, że zgodnie z prognozami rynek internetowych agencji turystycznych w Polsce będzie rósł w tempie 15-17 proc. rocznie. To dobry prognostyk dla tego sektora.

W czasie minionego sezonu letniego serwisy należące do Enovatis odwiedzały średnio 43 tys. użytkowników dziennie, czyli o 27 proc. więcej niż rok temu. Rośnie też wskaźnik liczby zakupów w stosunku do wizyt na stronie. Spółka chwali się, że jedną z jej mocnych stron jest stosowanie specjalnych narzędzi, dzięki którym możliwe jest monitorowanie poziomów konwersji w całym procesie zakupu imprezy przez klienta oraz obsługi posprzedażowej. Spółka wykorzystuje też tzw. Big Data do personalizacji wyszukań oferty. Wśród innych wskaźników potwierdzających pozycję Enovatis na rynku turystycznych usług e-commerce, jest wskaźnik powracalności klientów w okresach pięcioletnich, który przekroczył 30 proc. Dla dobrych wyników finansowych spółki wsparciem jest także sieć 80 salonów franczyzowych pracujących pod marką Wakacje.pl.

Zakup spółki przez Wirtualną Polskę został zrealizowany ze środków pozyskanych z oferty publicznej.

Marzena German

2016-01-12 12:19:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter