Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


Polska Organizacja Turystyczna pod presją wskaźników

Zdaniem Wojciecha Fedyka, prezesa POT, ocena efektywności działań Organizacji jest jak najbardziej mierzalna. Opiera się na kilkudziesięciu wskaźnikach - system ten służy do monitorowania działań organizacji (również pracy dyrektorów ZOPOT-ów) oraz wspomaga działania planistyczne.

Wojciech Fedyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, mocno dba o wizerunek kierowanej przez siebie instytucji. Na spotkaniu z przedstawicielami redakcji „Wiadomości Turystycznych”, które zostało wywołane publikacją listu byłego wiceprezesa POT Adama Zaborowskiego na łamach gazety, przedstawił sposób oceny działań w Polsce i zagranicą.

– Na co dzień w działaniach planistycznych i monitorujących w POT korzystamy z ponad 30 wskaźników z kilku kategorii, na podstawie których dokładnie możemy określić wyniki naszej pracy i realizowanych projektów, a także ich efekty rynkowe i promocyjne – mówi Wojciech Fedyk i dodaje, że wspomniane kryteria nie są przypadkowe, a ich dobór i testowanie trwało kilka lat. 

Wspomniane mierniki oceniają przedsięwzięcia z zakresu komunikacji branżowej, konsumenckiej, systemów certyfikacji i konsorcjów, produktu turystycznego (m.in. liczba certyfikowanych produktów turystycznych), czy podróży studyjnych dla mediów i touroperatorów. Ta ostatnia zmienna stosowana jest m.in. do oceny pracy ZOPOT-ów, które ponadto muszą wykazać się w zakresie współpracy z touroperatorami (np. liczba organizatorów, którzy włączyli Polskę do swoich katalogów), liczby wejść na strony internetowe zagranicznych oddziałów POT, aktywności internautów na profilach POT w mediach społecznościowych, uczestnictwa w seminariach i prezentacjach na temat Polski oraz wartości ekwiwalentu reklamowego materiałów, które ukazały się w lokalnych mediach po odbytych podróżach studyjnych.

Ilość zebranych na tej podstawie danych na pewno jest olbrzymia i pozwala pokazać wpływ działalności POT na zainteresowanie Polską jako destynacją turystyczną, co dalej przekłada się na wzrost liczby przyjazdów zagranicznych do Polski.

Pełny tekst rozmowy z prezesem POT w numerze 13/2016 WT. Zapraszamy do lektury!

2016-07-01 16:08:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

2016-07-01 21:31 touroperator ztp

co z tego, że jest tych kilkadziesiąt wskażników, jak obecni dyrektorzy ZOPOT-ów w większości sprawiają wrażenie osób przypadkowych, zagubionych i chyba nie bardzo rozumiejących swoją rolę. Może mniej biurokracji i wydumanych kryteriów, a po prostu więcej kadrowego wyczucia Prezesa!

2016-07-02 11:44 koleżanka z ROT

POT jest odizolowany od branży i samorządów, to skostniały urząd. I nawet 100 wskaźników nie pomoże, bo o efektach decydują ludzie. A jeżeli prezes Fedyk liczy na to, że poprzednia kadra, przyzwyczajona do stwarzania pozorów, wesprze Go w zmianach, to jest głęboko naiwny!

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter