Jak wyjaśnia twórca Lulubeds, Sebastian Nasiłowski, właściciel BP Tourist Polska, portal to z jednej strony odpowiedź na zmieniające się zwyczaje podróżnicze Polaków, z drugiej wyjście na przeciw potrzebom niedużych obiektów noclegowych, które dysponują ciekawą i bogatą ofertą, ale brakuje im mocnego zaplecza informatycznego, przez co mają stosunkowo małe szanse na skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów. Lulubeds ma umożliwić konsumentom samodzielne tworzenie pakietów turystycznych, a usługodawcom prezentowanie swoich ofert.
Portal opiera się na systemie wykorzystywanym przez banki hotelowe, jest jednak bardziej zaawansowany i rozbudowany, tak by kwaterodawcy i usługodawcy mogli jak najszerzej nie tylko poinformować potencjalnych klientów o ofercie, ale w trybie online sprzedać pakiety usług dodatkowych. W przypadku obiektów noclegowych, poza danymi teleadresowymi czy informacjami o dostępności pokoi, widnieją informacje na temat opcji wyżywienia (standardem jest oferowanie 2 - 3 posiłków), dodatkowych usług czy kodów promocyjnych. Co istotne, cena podawana jest za osobę, a nie - jak w przypadku podobnych portali rezerwacyjnych - za pokój. Przy obiektach publikowane są też informacje dotyczące atrakcji turystycznych w pobliżu, dzięki czemu konsument może kupić więcej niż jedną usługę, czyli de facto samodzielnie spakietować imprezę turystyczną. - Przy zakupie takiej imprezy klient jest w pełni zabezpieczony przez organizatora, czyli BP Tourist Polska - informuje Sebastian Nasiłowski.
Na start w systemie jest zarejestrowanych około stu obiektów noclegowych (hoteli, pensjonatów, gospodarstw agroturystycznych) oraz podmiotów świadczących szeroko rozumiane usługi turystyczne (niewykluczone, że w przyszłości pojawią się też firmy transportowe). Około 250 jest w trybie wprowadzania i weryfikacji, docelowo ma ich być nawet kilka tysięcy. Dla zapewnienia najwyższej jakości usług każda oferta jest przez twórców systemu weryfikowana. Od kwaterodawców i usługodawców nie pobiera się żadnych opłat rejestracyjnych czy abonamentowych, jedynie prowizję od sprzedanej oferty, są też zobowiązani do oferowania takich samych cen swoich produktów i usług, jakie proponują klientom w sprzedaży bezpośredniej. Obiekty i usługodawcy otrzymują również dodatkowe funkcjonalne narzędzia informatyczne dające w pełni modelować i dysponować własną ofertą, jak również moduł do umieszczenia na własnej stronie umożliwiający sprzedaż online.
Oferty publikowane w systemie konsumenci mogą nabyć samodzielnie przez Lulubeds.pl lub z pomocą 800 agentów Tourist Polska, którym touroperator oferuje atrakcyjne prowizje. MO