W początkach maja władze Krakowa zaprezentowały nową wizję polityki kulturalnej miasta, Kraków Culture.
Do opracowania polityki skłoniła władze pandemia, która mocno wpłynęła na funkcjonowanie miasta, zwłaszcza w obszarze turystyki. Włodarze chcą, by sektory turystyki i kultury były ze sobą ściśle związane, tj. by kultura była jednym z filarów na którym buduje się markę i reputację miasta, a przez to jednym z motywów dla których turyści, również z zagranicy, odwiedzają stolicę Małopolski.
Zgodnie z założeniami Kraków Culture oferta kulturalna miasta ma być uporządkowana m.in. poprzez przyporządkowanie 4 sezonom turystycznym konkretnych wydarzeń kulturalnych. O doborze tych wydarzeń do wybranego sezonu ma decydować zespół specjalistów z różnych dziedzin (kultury, turystyki, promocji). Twórcom strategii zależy też na intensywnej promocji kulturalnej oferty Krakowa w sieci, stąd trwają prace nad stworzeniem portalu prezentującego potencjał kulturalny miasta: jego zasobów, ale i trendów, zjawisk w obszarze kultury. Uzupełnieniem strony będzie kwartalnik Kraków Culture. Miasto chce też rozbudować narzędzie Play Kraków – platformę, która w pandemicznym czasie umożliwiała uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych. W przyszłości mają być na niej publikowane również programy cykliczne poświęcone kulturze.
W najbliższym czasie powstanie też tzw. wirtualna bileteria, za pośrednictwem której będzie można kupić bilety do wszystkich kulturalnych instytucji Krakowa. MO, Foto Poland,travel