Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


DESTYNACJE

Chorwacja szykuje się na lato




Szczepienie pracowników turystyki, uruchomienie ponad 300 punktów testowania w miejscowościach wypoczynkowych i w hotelach, wprowadzenie protokołów sanitarnych dla obiektów noclegowych, ale też dla innych przedsiębiorców i atrakcji turystycznych to działania, jakie podejmuje Chorwacja w ramach przygotowań do nadchodzącego sezonu.

O tym wszystkim opowiedziała minister turystyki Chorwacji Nikolina Brnjac w czasie webinaru zorganizowanego przez ECTAA. Kraj jest w tym roku „Preferowaną destynacją” ECTAA. Minister zapewnia, że to, w jakim zakresie przestrzegane są wytyczne, będzie kontrolowane na trzy sposoby – po pierwsze przez ministerstwo, po drugie na poziomie regionalnym, po trzecie przez samych turystów, którzy będą mogli zgłaszać swoje uwagi.

Christian Stanicic, prezes Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej przypomniał natomiast, że kraj prowadzi kampanię „Safe stay in Croatia”, która obejmuje nie tylko działania reklamowe, ale też certyfikację obiektów, które spełniają wytyczne. Jego zdaniem, dzięki aktywności marketingowej Chorwacja jest widoczna za granicą, promocja będzie kontynuowana w kolejnych tygodniach i ma być prowadzona na 11 rynkach. Na każdy z nich przygotowane będą specjalne hasła. Zdaniem prezesa sytuacja w branży powinna wrócić do normy w ciągu trzech lat.

Bernard Zenzerovic, dyrektor Stowarzyszenia Hotelarzy z Chorwacji, zapewnia, że obiekty noclegowe nie tylko od razu wprowadziły zasady dotyczące bezpieczeństwa, wiele z nich poszło o krok dalej i pozyskało certyfikaty w tym zakresie wydawane przez międzynarodowe instytucje. Zenzerovic przyznaje, że pandemia przyspieszyła cyfryzację, szczególnie w zakresie prowadzenia komunikacji z klientami. Zresztą poziom tej ostatniej znacznie się poprawił. Teraz goście są informowani o tym, co dzieje się w hotelach, w bardziej efektywny sposób. Dyrektor uważa, że ten sezon będzie lepszy od poprzedniego.

Boris Zumba, prezes Izby Handlowej i Izby Biur Podróży mówi natomiast, że celem jest jak najszybszy restart turystyki. Wskaźniki zachorowań spadają, z każdym tygodniem są niższe o 25 proc. W zeszłym roku hotelarze wiele się nauczyli, przeszkolili pracowników w zakresie stosowania protokołów sanitarnych.

W webinarze udział wziął również Paweł Niewiadomski, prezes ECTAA, który podkreślał, że Europejczycy chcą podróżować, co potwierdzają wyniki ostatniego badania Europejskiej Komisji Turystyki. Zarządzający kierunkami muszą jednak pamiętać, że w tym roku konkurencja między nimi będzie bardzo duża. Odnosząc się do samej Chorwacji, apeluje, by jak najszybciej opublikować zasady wjazdu dla dzieci powyżej 7 roku życia, które są objęte obowiązkiem przedstawienia negatywnego wyniku testu na covid-19 w momencie przekraczania granicy. To bardzo istotne w kontekście wyjazdów młodzieżowych. Prezes ECTAA uważa też, że hotelarze powinni przygotować elastyczne warunki współpracy z touroperatorami, bo w tym roku decyzje o wyjazdach będą podejmowane jeszcze w ostatniej chwili. MG

2021-05-12 15:31:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter