Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


TRENDY

Google sprawdził, czego szukają polscy turyści

Z analizy Google wynika, że w maju 70 proc. wyszukań turystycznych dotyczyło wyjazdów w Polsce. Rok temu było ich 84 proc., co pokazuje, że nasi internauci coraz bardziej interesują się wyjazdami zagranicznymi.

Wyszukiwarka ujawnia też, że w ciągu ostatnich 4 tygodni liczba zapytań turystycznych wzrosła o 32 proc. miesiąc do miesiąca. W maju 2021 roku 69 proc. wyszukiwań związanych z podróżami w polskiej wersji Google dotyczyło lokalizacji krajowych, a kierunki zagraniczne stanowiły 31 proc. Przed pandemią było podobnie, a wskaźniki te wynosiły odpowiednio 60 i 40 proc.

Wśród kierunków zagranicznych największym zainteresowaniem cieszą się Włochy, Chorwacja, Grecja i Hiszpania, ale także Turcja, Egipt, Dominikana (awans z 36 miejsca w 2019 roku) oraz Malediwy. Zmiany widoczne są również w trendach dotyczących wypoczynku w Polsce. Podczas gdy w zeszłym roku najwięcej wyszukań dotyczyło miejsc blisko natury, w tym roku wiele osób interesuje się Energylandią, Zoo we Wrocławiu czy Zamkiem Czocha. Często szukamy miejsc w województwie, w którym żyjemy – tu wyjątkiem jest mazowieckie – jego mieszkańcy interesują się zarówno południem jak i północą Polski. Natomiast w kategorii zakwaterowania często sprawdzane są obiekty agroturystyczne (+32 proc. wobec 2019 roku) i kempingi (+46 proc. wobec 2019 roku), choć ilościowo najczęściej wpisywanym hasłem są nadal hotele.

Google spojrzał też na zapytania o połączenia lotnicze. Okazuje się, że w czołówce znalazły się Hiszpania, Włochy, Grecja oraz Chorwacja. W ostatnich tygodniach popularność zyskały też takie hasła jak „loty do Chorwacji”, „Madera loty” oraz „Malta loty”, a także „loty do Albanii” i „loty do USA”.

Google we współpracy z PFR oferuje firmom, także turystycznym, bezpłatny program Google Firmy Jutra. 16 czerwca odbędzie się webinar dla branży turystycznej. Przedsiębiorcy i zarządzający kierunkami turystycznymi mogą też korzystać ze strony Travel Insights, która ma pomóc im lepiej zrozumieć popyt na podróże. Strona na razie dostępna jest w języku angielskim, a także w niektórych językach lokalnych w głównych krajach docelowych w regionie EMEA. Można korzystać też z narzędzia Destination Insights, które stanowi kompleksowe rozwiązanie dla rządów i firm turystycznych na całym świecie, informujące na bieżąco o trendach, przepisach i zainteresowaniu turystów. MG

2021-06-09 14:14:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter