Qtravel.ai to pierwsza polska marka, która zaprezentuje swoje rozwiązania przed ekspertami, wizjonerami i inwestorami technologii jutra. W finale konkursu Phocuswright, który odbędzie się w tym roku w ostatnim tygodniu czerwca, spotka się 5 firm z Europy, a najlepsza z nich pojedzie na finał do USA.
Phocuswright to firma badająca globalny rynek podróży, turystyki i hotelarstwa. Coroczna edycja jego konkursu dla startupów (Summit) i dojrzałych firm (Launch) jest dla uczestników, a zwłaszcza finalistów, przepustką do świata innowatorów technologicznych w branży podróżniczej. - Konferencje Phocuswright pozwalają innowatorom z całego świata zaprezentować pomysły, które mają szanse zmienić branżę turystyczną. Wśród dotychczasowych laureatów są m.in.: Kiwi.com, Airhelp.com, Mezi.com czy Hipmunk.com - mówi Kimberli Campetti z Phocuswright. .
Qtravel.ai to marka gdańskiej spółki Q&Q, właściciela Qtravel.pl, która zastąpiła dotychczasową autorską wyszukiwarkę turystyczną. Za jej pośrednictwem można przeszukiwać oferty korzystając z języka naturalnego. Firma prowadzi też badania i rozwija produkty technologiczne dla branży turystycznej.
Qtravel.ai udostępnia rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw turystycznych. Można je łatwo zintegrować z własnymi narzędziami, np. na stronie internetowej. W 2020 roku spółka pozyskała 2 granty badawczo-rozwojowe (NCBIR "Szybka Ścieżka") na rozwój narzędzi dla branży turystycznej opartych na sztucznej inteligencji (wartość grantów: 8 mln zł, wartość dofinansowania: 5,7 mln zł) oraz na ekspansję marki na rynkach zagranicznych(Go to Brand, Pomorski Broker Eksportowy. MG