W piątek, 18 czerwca, na płockich bulwarach uroczyście otwarto sezon turystyczny na Mazowszu.
W inauguracji sezonu udział wziął Adam Struzik, marszałek woj. mazowieckiego, który podkreślał w czasie konferencji prasowej, znaczenie turystyki dla gospodarki regionu (generuje 5 proc. PKB Mazowsza). W 2020 r. województwo silnie odczuło skutki pandemii. Region odwiedziło 58 proc. turystów mniej, a obłożenie hoteli zmniejszyło się o ok. 80 proc. Marszałek wyraził nadzieję, że poprawiająca się sytuacja epidemiczna na świecie przełoży się na lepsze wyniki w turystyce regionu w 2021 r.
W tym roku działania promocyjne województwa ponownie adresowane są do turystów krajowych. Izabela Stelmańska, zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Woj. Mazowieckiego, poinformowała o kontynuacji ubiegłorocznej kampanii „Odpocznij na Mazowszu”, która ma zachęcać mieszkańców Mazowsza, i nie tylko, do odwiedzania regionu. Zaprezentowała też dwie nowe publikacje przeznaczone dla odwiedzających, tzw. niemapy (dla turystów rodzinnych i seniorów), które mają inspirować gości do odkrywania Mazowsza poprzez jego nietypowe atrakcje.
Po konferencji dziennikarze wzięli udział w spacerze po Płocku zorganizowanym przez Płocką Lokalną Organizację Turystyczną. Odwiedzili m.in. Bazylikę Katedralną, Wzgórze Tumskie, najstarszą w Polsce szkołę - Małachowiankę, spotkali się z biskupem Markiem Babim w Katedrze Kościoła Starokatolickiego Mariawitów, a po obiedzie w Hotelu Tumskim zwiedzali Skansen Osadnictwa Nadwiślańskiego w Wiączeminie. MO