W ramach kampanii #OpenUpToPoland Polska Organizacja Turystyczna będzie promować turystykę miejską i kulturową. Projekt realizowany jest w ramach kampanii #OpenUpToEurope.
Programu ma być wsparciem dla europejskiego sektora turystycznego przy wychodzeniu z kryzysu wywołanego przez pandemię koronawirusa. Działania są współfinansowane przez Komisję Europejską, a dofinansowanie KE jest równowarte budżetowi wniesionemu przez uczestnika. Przez kampanię jej autorzy chcą wzmocnić zaufanie konsumentów do podróży i turystyki, stymulować w okresie oczekiwania na podróż po Europie latem 2021 r., pokazać proaktywną współpracę branży na rzecz zapewnienia bezpiecznego i bezproblemowego podróżowania i promować kierunki oraz europejską branżę turystyczną.
Polska przystąpiła do projektu z hasłem #OpenUpToPoland wraz z Łódzką Organizacją Turystyczną, Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną, Poznańską Lokalną Organizacją Turystyczną, Stołecznym Biurem Turystyki, Urzędem Miasta Krakowa i Żeglugą Szczecińską. Działania promocyjne w ramach tej kampanii skupiają się na rynku niemieckim i brytyjskim i odbywają się wielokanałowo, głównie na portalach horyzontalnych oraz w mediach społecznościowych.
W ramach kampanii ETC i jej partnerzy opracowali stronę OpenUpToEurope.eu, która ma być punktem kompleksowej obsługi dla osób rozważających podróż na Lato 2021 i później. Na witrynie znajdują się również praktyczne wskazówki i porady dotyczące podróżowania po Europie, w tym ważne informacje o unijnym cyfrowym certyfikacie COVID. MG