16 dużych linii lotniczych zobowiązało się, że będzie lepiej informować pasażerów i szybko zwracać pieniądze w przypadku anulacji lotów, poinformowała Komisja Europejska. Środki wpłacone przez klientów mają do nich wracać w ciągu siedmiu dni, czyli w terminie określonym przepisami unijnymi.
Przewoźnicy złożyli deklarację po tym, jak KE powiadomiła ochronę konsumentów (Consumer Protecion Cooperation – CPC) jeszcze w grudniu zeszłego roku o problemach, jakie klienci mieli z odzyskaniem pieniędzy od 16 przewoźników po anulacjach lotów. KE i narodowe urzędy ochrony konsumentów prowadziły rozmowy w tej sprawie z Aegean Airlines, Air France, Alitalią, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjetem, Eurowingsem, Iberią, KLM, Lufthansą, Norwegianem, Ryanairem, TAP-em, Vuelingiem i Wizz Airem. Według Komisji to właśnie ci przewoźnicy byli najczęściej wymieniani w skargach składanych przez pasażerów. MG