Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


TRENDY

Klienci coraz chętniej dokupują usługi dodatkowe



Przychody linii lotniczych z tytułu usług dodatkowych w tym roku wzrosną o 13 proc., wynika z analizy firmy IdeaWorksCompany przygotowanej we współpracy z CarTrawler. To z jednej strony efekt większej liczby klientów, z drugiej ich gotowości do personalizacji oferty.

Konkretnie przychody mają osiągnąć 65,8 mld dol., na co wpływ ma zmiana zwyczajów konsumenckich obserwowana w okresie pandemii. Podróżni byli gotowi zapłacić za dodatkowe świadczenia, by zabezpieczyć się przed covidem-19.

Analiza opiera się na danych ujawnionych przez 75 przewoźników za 2020 rok i zastosowanych do listy 109 linii lotniczych. Wynika z niej, że więcej pasażerów nadaje obecnie bagaż, co może oznaczać, że zmieniają miejsce zamieszkania albo wyjeżdżają na dłużej. Trend ma związek także z tym, że w dalszym ciągu stosunkowo niewiele osób podróżuje służbowo, a więcej turystycznie. W tym ostatnim przypadku walizek zabiera się zazwyczaj więcej. Także popularniejsze niż wcześniej jest dopłacanie za wybór konkretnych miejsc na pokładzie – dużo osób chce siedzieć z przodu, by po wylądowaniu jak najszybciej wyjść z samolotu. Powodzeniem cieszy się też wykupowanie dostępu do WiFi lub systemu rozrywki pokładowej – to ogranicza z kolei rozmowy ze współpasażerami, a co za tym idzie, także ryzyko zarażenia się wirusem.

IdeaWorksCompany po raz pierwszy swój raport przedstawiła w 2010 roku – wówczas wartość sprzedaży z tytułu usług dodatkowych wyniosła 22,6 mld dol. MG

2021-11-15 08:15:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter