Hiszpańskie stowarzyszenie branżowe, Exceltur, szacuje, że w 2022 r. rodzimy sektor turystyczny osiągnie poziom i wolumeny zbliżone do tych w 2019 r.
Co prawda pojawienie się nowego wariantu koronawirusa, omikrona, także problemy z łańcuchem dostaw mogą ograniczyć pełne ożywienie rynku turystycznego w tym roku, niemniej Exceltur spodziewa się, że rynek w 2022 r. będzie wart nawet 135 mld euro, czyli 88 proc. jego wartości sprzed pandemii.
Przed covid Hiszpania była drugą najchętniej odwiedzaną destynacją na świecie. W 2020 r. osiągnęła 57 proc. swojego rozmiaru sprzed kryzysu epidemicznego. Zdaniem Exceltur powrót do poziomu sprzed pandemii powinien nastąpić już w przyszłym roku.
Jeśli prognozy okażą się trafne, turystyka będzie odpowiadać za 10,5 proc. całkowitego PKB Hiszpanii w tym roku. Dla porównania, w 2020 r. wygenerowała 5,5 proc. PKB. Danych za 2021 r. jeszcze nie ma, Exceltur spodziewa się jest jednak, że będzie to ok. 7,4 proc. MO, foto Edarabia.com