Jura Krakowsko-Częstochowska, EnoTarnowskie, Łódź i Poznań okazały się najlepszymi markami w ramach drugiej edycji projektu Polskich Marek Turystycznych. W tym roku o tytuł najlepszych walczyło 30 podmiotów.
Ceremonia przekazania certyfikatów odbyła się 7 marca w Kielcach. Nagrody wręczyli Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki oraz Anna Salamończyk-Mochel, p.o. prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej.
Kapituła projektu wyróżniła ponadto Góry Świętokrzyskie, Roztocze i Szlak aktywnej turystyki wodnej Czarnej Hańczy, Kanału Augustowskiego i Biebrzy „Cha-KA-Bi”.
Projekt Polskie Marki Turystyczne powstał, by promować miejsca warte uwagi turystów. Zakłada on stworzenie katalogu regionów, które nie tylko są atrakcyjne z uwagi na swoje walory, ale też profesjonalne zarządzanie i realizację działań promocyjnych w ramach współpracy na szczeblu lokalnym,
Znak „Polska Marka Turystyczna” ma być certyfikatem potwierdzającym jakość, atrakcyjność i niezawodność, a dla turystów krajowych i zagranicznych jednym z kryteriów wyboru. Jak tłumaczy Anna Salamończyk-Mochel, p.o. prezesa POT, zwycięzcy otrzymają wsparcie marketingowe na rynku krajowym i zagranicznym, będą brać udział w targach, warsztatach i podróżach studyjnych, a POT tradycyjnie ma prowadzić z nimi wspólne działania w ramach narodowego portalu turystycznego i pozostałych kanałów komunikacji. MG
Laureaci tytułu Polska Marka Turystyczna:
-
Jura Krakowsko-Częstochowska – zarządca Związek Gmin Jurajskich
-
EnoTarnowskie – zarządca Tarnowska Organizacja Turystyczna
-
Łódź – zarządca Łódzka Organizacja Turystyczna
-
Poznań – Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna
Wyróżnienia otrzymali:
-
Góry Świętokrzyskie - zarządca Związek Gmin Gór Świętokrzyskich
-
Roztocze – zarządca Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna
-
Szlak aktywnej turystyki wodnej Czarnej Hańczy, Kanału Augustowskiego i Biebrzy „Cha-KA-Bi” – zarządca Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Kanał Augustowski”