W tym roku Turcja może być bardziej popularna wśród klientów, którzy zwracają większą uwagę na budżet, twierdzi GlobalData. Atrakcyjne ceny będą magnesem przyciągającym turystów w związku z rosnącymi kosztami życia.
Z badania Traveller Spending Patterns, które przeprowadziła firma analityczna GlobalData wynika, że wyjazd do Turcji wiąże się ze stosunkowo niedużymi wydatkami i to pomimo faktu, że jest to kraj, w którym spędza się dłuższe wakacje. W zeszłym roku przeciętnie trwały one 9,7 dnia.
Podróżni, którzy zdecydują się tam wyjechać, mogą zaoszczędzić od 230 do 770 dolarów w porównaniu do wydatków, jakie by ponieśli przy podróży do krajów zachodniej części basenu Morza Śródziemnego.
- Pozycja rynkowa Turcji prawdopodobnie się wzmocni ze względu na obecne nastroje konsumentów. W badaniu przeprowadzonym przez GlobalData w trzecim kwartale 2021 roku 58 procent respondentów powiedziało, że koszt był kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzję o zarezerwowaniu podróży – komentuje Craig Bradley, analityk branży turystycznej w GlobalData. MG