TRENDY
W USA rynek online odbuduje się prawie całkowicie już w tym roku
O 18 procent mają wzrosnąć w tym roku przychody segmentu online w amerykańskim rynku turystycznym, wynika z analizy Phocuwright. Oznacza to, że obroty wyniosą łącznie 76,7 miliarda dolarów. To niemal tyle samo co przed pandemią.
W 2021 roku przychody z internetowej rezerwacji usług turystycznych w Stanach Zjednoczonych wyniosły 65,2 miliarda dolarów, co odpowiada 82 procentom wartości uzyskanych przed pandemią. Sprzedaż online stanowi już 24 procent rynku podróży – w 2020 roku było to 20 procent.
Największymi graczami były Expedia i Booking.com, które w sumie kontrolują 93 procent rynku w USA.
Jednak rynek online nie ogranicza się do działalności internetowych agentów turystycznych. W 2021 roku odzyskali oni swoje udziały i obecnie przypada na nich 37 procent sprzedaży realizowanej w sieci. W dalszym ciągu największą część tego tortu mają strony internetowe usługodawców (63 procent). Segment hotelowy jest jedynym, w którym OTA (online travel agency) utrzymują przewagę – w 2021 roku odpowiadały za 52 procent obrotów, ale szacunki mówią, że w 2025 roku wartość ta spadnie do 48 procent. MG
2022-04-08 08:00:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»