Z raportu Similarweb wynika, że ruch na witrynach linii lotniczych rośnie, podobnie jest w internetowych agencjach turystycznych. To dobry prognostyk na nadchodzące lato.
Similarweb to firma, która analizuje ruch na stronach internetowych. Z jej ostatniego raportu dotyczącego branży turystycznej wynika, że w przypadku linii lotniczych wzrosty w ruchu wynoszą 181 procent w porównaniu z kwietniem 2020 roku, kiedy to zanotowany został największy spadek. Obecnie zainteresowanie ofertą jest większe niż przed pandemią.
Poprawia się też sytuacja w internetowych biurach agencyjnych (OTA). O ile w kwietniu 2020 roku zanotowały one łącznie 30,6 milionów odwiedzin, to teraz jest to już 130,7 miliona (+327 procent). W tym segmencie nie udało się jednak odbudować jeszcze poziomów sprzed pandemii.
Tani przewoźnicy rozwijają się szybciej niż reszta branży, dotyczy to zarówno rynku amerykańskiego, jak i europejskiego. Widać też większe zainteresowanie noclegami, szczególnie na Airbnb. MG